"Startvonalra" került a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése az Örs vezér tere alatt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Újra elővette a 2-es metró és a gödöllői HÉV vonalának összekötéséről szóló tervet a BKK, legalábbis a Facebookon most azt írták, a projekt "startvonalra" került.
A cég közölte, már részletesen kidolgozta a megvalósításhoz szükséges javaslatokat, amely a metró és a HÉV Örs vezér tere alatti összekötése mellett a gödöllői HÉV-vonal rekonstrukciójának terveit is tartalmazza. Ide a tervek szerint korszerű, nagy befogadóképességű járművek is érkeznének.
A megfelelően előkészített tervek elengedhetetlen feltételei annak, hogy Budapest sikeresen pályázzon a kivitelezéshez szükséges pénzekre, amint megnyílnak az EU-s közlekedésfejlesztési források – tették hozzá.
A két vonal az Örs vezér terén találkozik, a vasúti pálya jelenleg a Pillangó utca állomásnál süllyed a föld alá, majd Körvasút megállóhelynél bukkan a felszínre. A tervezett új Örs vezér tere állomást a Kerepesi út közepén, a jelenlegi gyalogosaluljáró alatt alakítanák ki a mínusz 2. szinten. Az új állomásról lehetőség lenne közvetlen gyalogos kapcsolat kialakítására a két nagy bevásárlóközpont, illetve a Kerepesi úti lakótelepek felé.
A metró üzemhatára a közeljövőben is az Örs vezér terén marad, a szerelvények ezen a ponton túl nem közlekednek, a jelenlegi HÉV-szakaszon a felsővezetékes rendszerű üzemet tartanák fenn.
A két rendszer fizikai összekötésével megszűnne az átszállási kényszer Budapest számos városrésze felé, a mai gödöllői HÉV vonalán pedig gyakrabban közlekednek a szerelvények. Az Örs vezér terén az átszállást is számítva 15 perc menetidő-megtakarítás várható, Gödöllő és a Déli pályaudvar között a menetidő jellemzően mintegy 30 százalékkal csökkenne – tették hozzá.
A HÉV vonalára korszerű, nagy befogadóképességű járművek is érkeznének, amelyek a metró és a mai HÉV vonalán is képesek közlekedni. A szerelvények a tervek szerint 20 méterrel hosszabbak lennének, mint a jelenlegi Alstom-szerelvények, és a zsúfoltság elkerülése érdekében 20 százalékkal több férőhellyel rendelkeznének.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.