Gazdaság hvg.hu 2014. december. 01. 11:31

Így kötnék össze a metrót és a HÉV-et az Örs alatt – látványtervek

"Startvonalra" került a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése az Örs vezér tere alatt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Újra elővette a 2-es metró és a gödöllői HÉV vonalának összekötéséről szóló tervet a BKK, legalábbis a Facebookon most azt írták, a projekt "startvonalra" került.

A cég közölte, már részletesen kidolgozta a megvalósításhoz szükséges javaslatokat, amely a metró és a HÉV Örs vezér tere alatti összekötése mellett a gödöllői HÉV-vonal rekonstrukciójának terveit is tartalmazza. Ide a tervek szerint korszerű, nagy befogadóképességű járművek is érkeznének.

BKK

A megfelelően előkészített tervek elengedhetetlen feltételei annak, hogy Budapest sikeresen pályázzon a kivitelezéshez szükséges pénzekre, amint megnyílnak az EU-s közlekedésfejlesztési források – tették hozzá. 

A két vonal az Örs vezér terén találkozik, a vasúti pálya jelenleg a Pillangó utca állomásnál süllyed a föld alá, majd Körvasút megállóhelynél bukkan a felszínre. A tervezett új Örs vezér tere állomást a Kerepesi út közepén, a jelenlegi gyalogosaluljáró alatt alakítanák ki a mínusz 2. szinten. Az új állomásról lehetőség lenne közvetlen gyalogos kapcsolat kialakítására a két nagy bevásárlóközpont, illetve a Kerepesi úti lakótelepek felé.

BKK

A metró üzemhatára a közeljövőben is az Örs vezér terén marad, a szerelvények ezen a ponton túl nem közlekednek, a jelenlegi HÉV-szakaszon a felsővezetékes rendszerű üzemet tartanák fenn.

BKK

A két rendszer fizikai összekötésével megszűnne az átszállási kényszer Budapest számos városrésze felé, a mai gödöllői HÉV vonalán pedig gyakrabban közlekednek a szerelvények. Az Örs vezér terén az átszállást is számítva 15 perc menetidő-megtakarítás várható, Gödöllő és a Déli pályaudvar között a menetidő jellemzően mintegy 30 százalékkal csökkenne – tették hozzá.

BKK

A HÉV vonalára korszerű, nagy befogadóképességű járművek is érkeznének, amelyek a metró és a mai HÉV vonalán is képesek közlekedni. A szerelvények a tervek szerint 20 méterrel hosszabbak lennének, mint a jelenlegi Alstom-szerelvények, és a zsúfoltság elkerülése érdekében 20 százalékkal több férőhellyel rendelkeznének.

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
hvg360 Medvegy Gábor 2025. február. 27. 19:58

„Ma olyan csekélységek miatt lesznek öngyilkosok, hogy az már valósággal megdöbbentő”

Egy tatai molnár atomnagyhatalommá akarta tenni 1925-ben a Trianon miatt gyászba borult országot, feldühödött matyók pedig máglyára vetették a cseh és osztrák giccset, ha lehet hinni az akkori lapok tudósításainak. Észak-Magyarországot károkat okozó, súlyos földrengés rázta meg, Nagyváradon pedig elképesztő hanyagság miatt robbant fel egy vonat. Száz éve arra is kereste a választ a sajtó, hogy spiritiszta volt-e Kossuth Lajos, és hírt adtak arról a holdfogyatkozásról, amiről még a csillagászok is megfeledkeztek.