2014. november. 19. 11:52 MTI Utolsó frissítés: 2014. november. 19. 12:22 Gazdaság

A reklámadó eltörlését kéri a reklámszövetség

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a kommunikációs iparág társszervezetei ismét a reklámadó eltörlését kérik, s felhívják a figyelmet az új adónem várható káros hatásaira.

A tájékoztatás szerint a jogszabály kedden megszavazott módosításai egyrészt látszatengedményeket adnak, másrészt tovább súlyosbítják Magyarország legnagyobb árbevételű médiavállalatának adófizetési kötelezettségét. Az intézkedés tovább rontja a reklámadóval mint különadóval már egyébként is megterhelt iparág helyzetét – hangsúlyozta az MRSZ közleményben. Hozzátették azt is, hogy az adminisztrációs terhek csökkentése önmagában nem mérsékli a reklámadó médiapiacra gyakorolt káros hatásait. 

Közölték, a reklámszakma, a szektor vállalatainak érdekképviseletén túl, az ország gazdasági érdekeinek szem előtt tartása miatt is emelte fel a szavát az elmúlt hónapokban. A reklámadó piaci árnövekedéshez, így egyebek mellett a fogyasztási cikkek árának emelkedéséhez vezet, ami nemcsak életszínvonal-csökkentő, hanem várhatóan inflációgerjesztő hatással is jár – közölte az MRSZ. 

A szervezet közleménye szerint a Price Waterhouse Coopers 2013-as reklámpiaci hatástanulmánya egyértelműen kimutatta, hogy a reklám kiemelten fontos szerepet tölt be a gazdaság egészséges működésében, és közvetlen hatással van a bruttó hazai termék (GDP) alakulására is. 

Miközben a reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatók lehetnek, a költségvetéshez hozzáadott értéke  várhatóan mindössze 8 milliárd forint, ami elenyésző ahhoz a 800 milliárd forinthoz képest, amellyel az iparág a gazdaság teljesítőképességhez hozzá tud járulni – hangsúlyozta a reklámszövetség. 

A várható káros hatásai miatt az MRSZ és a kommunikációs iparág társszervezetei ismételten kérik a kormányt, hogy a reklámadóról hozott döntést mihamarabb vizsgálja felül és az új adónemet törölje el – áll a közleményben.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.