Gazdaság MTI 2014. október. 03. 12:11

Ellopták 83 millió ügyfel adatait a JP Morgantől

A legnagyobb tőkéjű amerikai bank, a JP Morgan Chase elleni kibertámadás során mintegy 83 millió ügyfél adatait lopták el - közölte a bank.

A nyár elején indított és a bank által augusztus közepén felfedezett támadásban az ügyfelek nevét, címét, telefonszámát és email címét lopták el kiberbűnözők a pénzintézet szervereiről. 

A New York-i székhelyű bankház szerint nincs arra bizonyíték, hogy számlaszámokat, jelszavakat, társadalombiztosítási azonosító számokat vagy születési dátumokat is megkaparintottak volna az elkövetők. A bank hozzátette: nem érzékeltek "szokatlan csalásra utaló magatartást" az adatlopáshoz köthetően. 

A pénzintézet azt is közölte, az ügyfelek nem vonhatók felelősségre a jogtalanul végrehajtott tranzakciókért, ha azonnal értesítik róla a bankot.

"Ez az ügy felér egy pofonnal az amerikai pénzügyi rendszer számára" - mondta egy biztonsági szakértő utalva arra, hogy a bankoknak kivételesen biztonságos, erőd-szerű informatikai védelmi rendszerekkel kellene rendelkezniük a támadások ellen. 

"Mindezidáig úgy gondoltuk, hogy csak a gyenge biztonsági rendszerrel rendelkező vállalatokat érnek hasonló támadások" - vélekedett egy másik szakértő. Hozzátette, "rá kell jönni, hogy megtört a biztonság fundamentális jellege."

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.