Éves szinten 200-300 millió eurós kiesést jelenthetne a magyarországi autó- és alkatrészgyártóknak, ha Moszkva tényleg az európai autók behozatalának korlátozásával válaszolna az uniós szankciókra – számolta ki a napi.hu.
Növekvőben van, de így is meglehetősen alacsony a hazai járműipar és járműalkatrész-ipar orosz piaci kitettsége, így az ipari termelés húzóerejét képviselő szektor szereplői sem aggódnak túlzottan egy esetleges orosz autóbeviteli tilalom kapcsán – derült ki a napi.hu iparági körkédéséből.
A portál szerint ha mégis életbe lépne Moszkva új szankciója, az – feltéve, hogy másutt nem lehetne piacot bővíteni – éves szinten 200-300 millió eurós kiesést jelentene. Ez a beszámoló szerint érzékenyebb veszteség, mint amit az agrár- és élelmiszeripar jelenleg elszenved, de kisebb egy esetleges gyógyszeripari korlátozás negatív hatásaival összevetve.
A három magyarországi autógyártó válaszai alapján a Suzuki kitettsége látszik a legnagyobbnak. Az orosz piac az elmúlt években mindig az esztergomi társaság három legnagyobb exportpartnere között volt, több tízezres darabszámmal, a legnépszerűbb modellnek a négykerékhajtású SX4 és az SX4 S-Cross számít.
A Magyar Suzuki Zrt.-nél jelenleg ez év végéig látják a rendeléseket, a kiszállítások folyamatosak, de ha bármilyen zavar támadna az exportban, vannak forgatókönyveik, lehetséges ellenintézkedéseik. Bár minden kiesés esetleges termeléscsökkenéssel járhat, erre jelen pillanatban nem számítanak Esztergomban.
A kecskeméti Mercedes-gyárat illetően a stuttgarti központban nem kommentálták az esetleges jövőbeli eseményekkel kapcsolatos találgatásokat, de annyit elárultak, az eddigi szankciók nem korlátozzák a Daimler üzleti tevékenységét az orosz piacon.
Hozzátették, hogy míg a kecskeméti gyárban a B-osztály és a CLK-modellek készülnek, addig az orosz piacon a GLK-, az E- és a GL-osztály számít a legkelendőbbnek. Ebből a napi.hu szerint azt szűrhető le, hogy a magyarországi termelést nem befolyásolná számottevően Moszkva esetleges büntetőintézkedése.
Az Audi Hungaria Motor Kft. legfontosabb piacai között sem szerepel Oroszország, a motorok és járművek néhány százaléka megy csak oda, így a céget nem érinti jelentősen az orosz helyzet – válaszolta a portál kérdésére a győri társaság. Hozzátették, egyelőre nincs tudomásuk a járműszállítások korlátozására vonatkozó törvénytervezetről.
Az orosz piacon a Q3, az A3, a Q5, az A6 és a Q7 számít a legnépszerűbb modellnek. Az Audi tavaly óta már helyben gyártja az orosz piacra készülő járművek egy részét, a 2013 áprilisában Kalugában megnyitott gyárban a Volkswagen-csoport orosz munkatársai szerelik össze az Audi A6, A7 A8 Long, valamint a Q5 és Q7 modelleket – írta a napi.hu.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.