Újabb milliárdokat költhet a fonódó villamosra a kormány
Legfeljebb 4,5 milliárd forinttal megemelte a budai fonódó villamosprojekt támogatási összegét, valamint a támogatás intenzitását a kormány - derül ki a pénteken megjelent Magyar Közlönyből.
A módosítást követően a projekt Széll Kálmán téri ágának megvalósítására 9,6 milliárd forint uniós forrás áll rendelkezésre. Emellett a Közlekedési Operatív Program hazai forrásaiból 1,7 milliárd jut a fejlesztésre, a főváros önrésze pedig 1,2 milliárd forint. A támogatás intenzitása 83 százalékról 90 százalékra emelkedett.
A közbeszerzés jelenleg is zajlik, a tervek szerint az eredményhirdetés után a nyáron elindulhat a kivitelezés.
Az MTI úgy tudja, hogy az összeg megemelésére azért volt szükség, mert a projektgazda Budapesti Közlekedési Központ (BKK) áttekintette, majd módosította az eddigi terveket, és többlet műszaki tartalom került a projektbe. Az új tervek szerint a projekt keretében a Margit híd budai hídfőjében is elvégzik a 4-es, 6-os villamosvonal vágányainak felújítását, illetve a Széll Kálmán tér felújítása kapcsán elvégzendő vágány- és megállófelújítás is bekerült a fonódóvillamos-projektbe.
A fonódó villamoshálózat célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak helyett átszállásmentes kapcsolatok jöjjenek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között.
A projektben a 17-es villamos egyesül három budai járattal. Óbudáról átszállásmentes kapcsolat létesül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé. A fejlesztés érinti a Széll Kálmán tér vágányhálózatát is kapcsolódva a tér rekonstrukciójához.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.