Két követeléskezelőt bírságoltak meg tízmillió forintra
A két cég egyikét négy pontban marasztalta el a hatóság, többek között a személyes adatok szabálytalan kezelése, a telefonhívások rögzítésére és tárolására vonatkozó szabályok megsértése miatt. A másik cégnél az adatvédelmi rendelkezések be nem tartását kifogásolta a hatóság.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) csaknem tízmillió forint bírsággal sújtott két követeléskezelő céget – írta a Magyar Nemzet.
A lap keddi számában Péterfalvi Attila, a hatóság elnöke elmondta, hogy további ellenőrzések lesznek, három ügyben heteken belül lezárják a vizsgálatot.
A két cég egyikét négy pontban marasztalta el a hatóság, többek között a személyes adatok szabálytalan kezelése, a telefonhívások rögzítésére és tárolására vonatkozó szabályok megsértése miatt. A másik cégnél az adatvédelmi rendelkezések be nem tartását kifogásolta a hatóság.
Nem az adósokat szeretnék ösztönözni a fizetés elkerülésére, csupán törvényes keretek közé kívánják terelni az adósságbehajtást – hangsúlyozta Péterfalvi Attila, aki elmondta, hogy évek óta érkeznek panaszok a lakosságtól a követeléskezelők tevékenysége miatt, ezért fordítanak kiemelt figyelmet erre a területre.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.