Gazdaság MTI 2013. november. 12. 21:09

Kiderült, milyen terméknél márkahű a legtöbb magyar

Magyarországon a mobilszolgáltatókhoz és a mobiltelefonok gyártóihoz ragaszkodnak legjobban a fogyasztók: előbbinél a megkérdezettek 87, utóbbinál 84 százaléka tart ki teljesen vagy általában - állapította meg a Nielsen piackutató a fogyasztók lojalitásáról végzett felmérésében.

A kutatás során a Nielsen tizenhat termékcsoporttal és szolgáltatással kapcsolatban mérte fel a márkák iránti hűséget összesen 58 országban. A teljesen hűséges azt jelenti, hogy kitart márkája mellett, az általában pedig azt, hogy csak jelentős előny miatt vált márkát. 

Hűség szempontjából Magyarországon a mobilszolgáltatókat és mobilgyártókat sorrendben egyaránt 79 százalékos említéssel követi a teljes vagy általános lojalitás a szupermarketek és más boltláncok, szépség- és testápoló szerek, valamint elektromos háztartási készülékek márkái iránt.

Alig maradnak el tőlük a teljesen vagy általában lojális fogyasztók 78-78 százalékával a szórakoztató-elektronikai készülékek mellett a személyes használatú számítógép márkák, valamint a kábel- vagy internetszolgáltatók.

A felmérés kiterjedt négy élelmiszer kategóriára is, közülük a kenyérfélék márkái iránt leghűségesebbek  a magyar fogyasztók (76 százalék), majd sorrendben a szénsavas üdítőital (68 százalék), a snack (67 százalék), valamint az alkoholos italok (65 százalék) következnek.

A kutatás adatai szerint Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek, addig ugyanezt huszonkilenc vizsgált európai országban a megkérdezettek átlagosan 61 százaléka mondhatja el. 

A legkedveltebb hűségprogramok között a magyarok 83 százaléka, míg a megkérdezett európaiak 82 százaléka az árengedményt vagy az ajándékba kapható terméket említette. Ezt 34 százalékos említéssel Magyarországon és a világon is az ingyenes szállítás követi. A kiváló vevőszolgálatot itthon a válaszadók 25 százaléka, míg Európában 32 százaléka említette. Az exkluzív terméket vagy eseményen való részvételt díjazza a magyarok 15, európaiak 22 százaléka. 

A szolgáltatóváltáshoz vezető legfontosabb tényezők között a magyarok 51 százaléka a jobb árat, míg 23 százaléka a jobb szolgáltatást említette. Majd 18 százalékkal a jobb minőség, hét százalékkal a jobb választék következik, a jobb reklámot mindössze 1 százalék említette.

Ezzel összhangban az európai megkérdezettek legnagyobb része, átlag 54 százaléka is a jobb árat nevezte meg mint elsődleges szempontot. A jobb minőséget 22, majd a jobb szolgáltatást 11, továbbá a jobb választékot 8, végül pedig a jobb reklámot, 5 százalék említette - olvasható a Nielsen felmérésében.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.