A Volánbusz Zrt. továbbra is készül az agglomerációs buszjáratok üzemeltetésének átvételére, noha az ennek érdekében kiírt tendere a benyújtott pályázatok formai érvénytelensége miatt eredménytelenül zárult - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya.
A tárca közleménye szerint a Volánbusz tendere eredménytelen lett, így a feladatok május 1-jével tervezett átadás-átvétele ellehetetlenült. Az NFM legfontosabb kötelezettségének a szolgáltatás folyamatos fenntartását, az ellátás zavartalan biztosítását tartja. Ezzel kapcsolatban felhívták a figyelmet: az európai uniós előírások vis maior esetén lehetővé teszik, hogy a közvetlenül megbízott szolgáltatónak legfeljebb két évre meghosszabbítsák az üzemeltetést. A szaktárca hamarosan dönt arról, hogy ezt a megoldást választja-e, és ha igen, milyen időtartamra hagyja meg a BKV-nál a járatok közlekedtetését.
A Volánbusz ugyanakkor továbbra is készül a járatok szabályszerűen elhalasztható, de középtávon elkerülhetetlen átvételére - közölte a fejlesztési minisztérium, jelezve, hogy a társaság járműbeszerzési kiírása jelenleg is nyitott. A szolgáltató a tender eredményes lezárása esetén, a szükséges eszközök és munkaerő birtokában akár már idén képes lehet az üzemeltetésre.
A minisztériumi közlemény hangsúlyozza: kilenc Budapest környéki település több tízezer lakójának folyamatos ellátása érdekében a magyar és EU-s jogszabályi lehetőségekhez illeszkedő, felelős döntést hoz az elővárosi buszjáratok további sorsáról. Bár a szolgáltatás idén májustól előreláthatóan nem változik, a későbbiekben - elsősorban a korszerű járművek tervezett forgalomba állítása miatt - a színvonal emelkedése várható a jelenlegi menetrendi szerkezet és tarifák fenntartása mellett.
Mint arról szombaton beszámoltunk: kiszivárgott, hogy nem érkezett érvényes ajánlat a Volánbusz agglomerációs buszjáratok üzemeltetését célzó alvállalkozói tenderére. A cikk szerint egy kisebb vidéki buszos cég mellett a BKV adott be pályázatot, de egyiküknek sem sikerült maradéktalanul megfelelni a feltételeknek. A fővárosi önkormányzat közlekedési cége például nem tudta összeszedni a kért 50 darab buszvezetői önéletrajzot, a sofőrök ugyanis attól tartottak, hogy a listán szereplők automatikusan átkerülnek majd a Volánbuszhoz.
Az NFM és a BKK közt az agglomerációs bujáratok ügyében kirobban konfliktusról a "Dúl a háború a BKV legzsírosabb járataiért" c. cikkünkben olvashat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.