2013. február. 25. 06:43 MTI Utolsó frissítés: 2013. február. 25. 06:04 Gazdaság

Nagyon visszaesett a rendezvénypiac

A gazdaság egészéhez hasonlóan a rendezvényes szakma is reménykedve várja a fellendülést, de ehelyett a nagyvállalatok további nadrágszíjszorító lépéseivel szembesül - írja a Népszava.

A lap hétfői száma ismerteti: a PROMO DATA Kft. most befejeződött 3100 interjús felmérése szerint a cégek továbbra is a marketingen spórolnak. Szentirmay László ügyvezető a lapnak elmondta: évek óta mélyponton van a szakma, néha pár százalékos javulással, most éppen kisebb visszaeséssel.

A válság előtti években a legnagyobb cégek csaknem fele jelezte, hogy tart valamilyen rendezvényt, 2009 elején már csak egyharmada, az elmúlt években és az idén pedig alig több mint egyötöde. Míg 2008-ban még több mint ezer nagyvállalat, a megkérdezettek 34 százaléka kért ajánlatot rendezvényszervező cégektől, illetve a helyszínt biztosító hotelektől, addig 2010-ben 760, tavaly pedig már csak 680, a megkérdezettek ötöde.

Az összegek is mérséklődtek: a válság előtt a pontos összeget közlő cégek 60 százaléka egymillió forintnál többet tervezett rendezvényekre, ma már csak 31 százalékuk szán ennyit a programokra. Öt éve még a pontos összeget közlők kevesebb mint egyharmada jelezte, hogy a félmilliót sem éri el a rendezvényekre fordítható összeg, tavaly és az idén ez már 55 százalék lett.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.