2012. november. 07. 19:26 MTI Utolsó frissítés: 2012. november. 07. 19:23 Gazdaság

Orbánék négy kiemelt nagyberuházást hagytak jóvá

Négy, egyenként több tízmilliárd forint összértékű közlekedési beruházás támogatási szerződésének megkötését hagyta jóvá a kormány, és kiemelt projektté minősítette ezeket - az erről szóló kormányhatározat a Magyar Közlöny szerdai számában jelent meg.

A határozat a Közlekedési Operatív Program akciótervében a kiemelt projektek közé sorolta az M0 gyorsforgalmi út déli szektor rekonstrukciója kivitelezési munkáit az M6-os autópálya és az 51-es főút közötti szakaszán. A bruttó 27,6 milliárd forintból 100 százalékos uniós támogatással megvalósuló rekonstrukció tartalmazza a régi aszfaltos útpálya burkolatának – az M0–M6 csomópontban megépült betonos szakasz kivételével – betonburkolattá átépítését, teljes felújítását. A munkák részét képezi a szakaszra eső műtárgyak feltartó szerkezetének szükségszerinti erősítése, cseréje.

A kormány határozata jóváhagyta a Budapest–Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1-es ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma – Békéscsaba vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése című pályázat támogatási szerződésének megkötését. A projekt a már folyamatban lévő 32 kilométeres vasúti pályaszakasz átépítéséhez kapcsolódó biztosítóberendezés kiépítését, valamint Békéscsaba állomás teljes körű átépítését tartalmazza, a beruházás értéke nettó 48,1 milliárd forint.

Megvalósulhat a Ferencváros „C” elágazás – Lőkösháza ETCS 2 (European Train Control System - Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) telepítés kivitelezése című, nettó 21,4 milliárd forintos nagyprojekt is, amely 225 kilométer hosszon a vasúti forgalom biztonságát garantáló úgynevezett vonatbefolyásolási berendezés telepítését foglalja magában.

Összesen 42,7 milliárd forint értékben valósulhat meg a budapesti villamos és trolibusz járműfejlesztés első üteme. A járműállomány beszerzését célzó projekt 37 új, alacsonypadlós villamos, valamint 24 új, energiahatékony, alacsonypadlós csuklós trolibusz beszerzését tartalmazza, továbbá három villamos kocsiszín - a Hungária, a Száva és a Budafok - fejlesztését, a karbantartási kapacitások megteremtését, illetve a peronok akadálymentesítését - olvasható a Magyar Közlönyben.

zöldhasú
Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.