2012. október. 02. 14:53 MTI Utolsó frissítés: 2012. október. 02. 14:52 Gazdaság

Nyugaton sem egyszerű a közlekedési infrastruktúra fejlesztése

A Lyontól Kijevig tartó ötödik közlekedési folyosó magyarországi közúti része már csaknem végig autópálya, és tart a vasúti szakasz korszerűsítése is - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára egy budapesti konferencián, kedden. A rendezvény más előadói egyebek mellett arról beszéltek, hogy a határokon átnyúló infrastruktúrát gyorsabban is fejleszthetnék, de ezt sokszor akadályozzák egyes nemzeti érdekek.

A határon átnyúló közlekedési infrastruktúra a szállítás megkönnyítésével segíti a válság legyőzését is - erről Maria Assunta Accili, Olaszország budapesti nagykövete beszélt a konferencián, amelyet a Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamara, a DB Schenker és az UniCredit Bank rendezett.

A Franciaországból induló ötödik folyosó Olaszországon át érkezik Szlovéniába, majd Magyarországon keresztül tart Ukrajnába. A magyar közúti rész a szlovén határtól az M70 gyorsforgalmi úttal indul, amely 2020-ig 2x2 sávos autópálya lesz. Az M7-től autópálya egészen az M3-mal bezárólag, ahonnan a 4-es út visz tovább Záhonyba - mondta a helyettes államtitkár.

A vasúti szakasz a szlovén határtól Bobáig teljesen megújult, most a biztosító berendezést szerelik. Tart a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közti szakasz korszerűsítése, és tervezik a Székesfehérvár-Boba szakasz megújítását. Záhonyban a széles nyomtávú pályát újították fel.

Az előadók többsége kitért arra, hogy a határokon árnyúló közlekedési infrastruktúra fejlesztése halad lassan. Laurens Jan Brinkhorst, az Európai Bizottság közlekedési és szállítási koordinátora példaként említette, hogy Lyon és Torinó között 57 kilométerrel lehetne csökkenteni a távolságot egy 11 kilométeres alagút megépítésével. Az ide létrehozott projekt cég évek óta 150 fővel működik, de még egy méter sem épült meg az alagútból.

zöldhasú
Hirdetés