Nem érdekli a németeket az elektromos autó
A németek továbbra sem érdeklődnek az elektromos autók iránt, évente csak alig néhány ezret adnak el belőlük.
Idén júliusig az Opel Ampera elektromos autóból 629, a Nissan Leaf modellből 269, a Citroën C-Zero modelljéből pedig 256 példányt értékesítettek Németországban – írja a német Focus magazin a gépjármű-nyilvántartó hivatal (Kraftfahrtbundesamt) és a Duisburg-Essen egyetem CAR (Centers Automotive Research) autóipari kutató intézetének adataira hivatkozva.
Néhány modellből mindössze kétszámjegyű értékesítési számot sikerült elérni az év első felében. Ilyen volt például a Mercedes A-osztály elektromos változata, amelyből 62, valamint a VW villanygolfja, amiből 32 darabot helyeztek üzembe. Sikeres piaci fogadtatásra lelt viszont a Renault autónak nem nagyon, hanem sokkal inkább fedett "quad"-nak tekinthető Twizzy modellje, amiből 1757 darabot adtak el az év első felében.
Tavaly mintegy kétezer villanyautót helyeztek üzembe Németországban, ebből azonban mindössze 100-at használnak magánszemélyek. A német kormány 2020-ig egymillió elektromos autót tervez a német utakra.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.