Lemásolnák a budapesti parkolási rendszert Indiában
Nagyon tetszett a budapesti közlekedésszervezési és a parkolási rendszer annak az indiai küldöttségnek, amely június végén vett részt egy a témáról a magyar fővárosban rendezett konferencián - közölte a Levegő Munkacsoport. Az egyik indiai metropoliszban, Chennaiban az elképzelések szerint a budapesti mintára parkolóellenőrök járnák majd az utcákat.
A fenntartható közlekedésről és városfejlesztésről rendezett konferenciát június végén Budapesten a New York-i székhelyű Közlekedés- és Fejlesztéspolitikai Intézet (Institute for Transport and Development Policy) a Levegő Munkacsoport közreműködésével. Az eseményen 150 külföldi szakember és városvezető vett részt, és eljött egy magas rangú indiai küldöttség is a 80 millió lakosú Tamil Nadu államból.
Az Indian Times tudósítása szerint az indiai minisztereknek nagyon tetszettek a budapesti közlekedésszervezési megoldások, és úgy látják, ezek átvételével az állam fővárosa, Chennai parkolási gondjain is lehetne segíteni - írta közleményében a Levegő Munkacsoport. Chennaiban 3,7 millió gépjármű közlekedik, de az autók számának exponenciális növekedésével nem tartott lépést a parkolásszervezés, ezért mára káosz alakult ki az utakon.
A Magyarországon járt indiai küldöttség, amelyet V. Senthil Balaji közlekedési és R. Vaithialingam fejlesztési miniszter vezetett, nagy érdeklődéssel hallgatta a magyar szakemberek részletes ismertetését a budapesti parkolási rendszerről. Hazatérve azt javasolták J. Jayalalithaa miniszterelnöknek, állítson föl parkolásszervezési hatóságot.
A hatóságnak – amelyet Chennai város tanácsa, a városi fejlesztési hatóság és a rendőrség alakítana meg – többek között feladata lenne a parkolási díjak megállapítása. A parkolásfelügyeleti rendszer egyes elemeinek működtetését pedig vállalkozóknak adná ki. Budapesti mintára parkolóellenőrök járnák az utcákat, akiknek a mozgását GPS segítségével követnék - olvasható a közleményben.
„A parkolás olyan termék, amelynek piaci értéke van. Ha a föld négyzetmétere egy városrészben 20 000 rúpiába kerül, ennek a parkolás árában is meg kell mutatkoznia” – idézte a Levegő Munkacsoport Raj Cherubalt, a City Connect nevű civil szervezet tagját.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.