Ha támogatást nyer a Budai Vár és környéke közösségi közlekedését fejlesztő pályázat, akkor kitilthatók a Várból a turistabuszok és megoldható lesz a Hunyadi és a Palota út tehermentesítése – idézi a I. kerület lapját a Turizmus Panoráma Bulletin.
Évtizedek óta panaszkodnak a budai Várban élők, hogy egy nap alatt több mint 300 buszmonstrum hajt be a szűk kis utcákba - írja a Turizmus Panoráma Bulletin.
Egy új tanulmány tervei szerint azonban a turistabuszokat a Hunyadi János útról kitiltanák, a Vár megközelítését a Palota út felől oldanák meg és az autóforgalmat is korlátoznák. Ezzel együtt a Várfal mentén mélygarázsok építésére tettek javaslatot. A vár akadálymentes megközelítése érdekében a gyalogosok számára lifteket, mozgólépcsőket terveztek, továbbá kerékpártárolók, illetve egy vári kerékpár-kölcsönző kialakítását is javasolják.
Nagy Gábor Tamás kerületi polgármester kiemelte, hogy az elkészült tanulmány csak javaslatokat tartalmaz. Ugyanakkor hozzátette, hogy a turistabusz-forgalom korlátozására égető szükség van, akárcsak a vári buszok cseréjére. Amint az a lakossági fórumon is elhangzott, jelenleg naponta átlagosan 300 busz hajt be a Várba, ám parkolásuk megoldatlan, és a kijelölt megállókban hiányzik az infrastruktúra is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.