2011. november. 23. 13:17 MTI Utolsó frissítés: 2011. november. 23. 14:11 Gazdaság

PwC: zuhan a tévés piac, előretör a net

Magyarországon a szórakoztató- és médiaipar 2010-ben 1,2 százalékkal növekedett a 2009-es visszaesés után - derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) szórakoztató- és médiapiaci felméréséből. A tizenkettedik alkalommal elkészített elemzés előrejelzései szerint jelentősen előretörhetnek az internetes előfizetések.

Magyarországon kiugró eredményre számíthat az internet, az előfizetésekben évi 15,7 százalékos növekedés várható. Nagy potenciál rejlik még az okostelefonok és a mobilinternetes előfizetések számának növekedésében is, így a következő öt évben az internet-előfizetésekből származó bevétel Magyarországon megduplázódhat. Következésképp a mobilinternetes hirdetések is jelentősen megnövekednek majd, ez a legjobban növekvő szegmens, mind a hirdetéseket, mind az előfizetéseket tekintve - írta a PwC.

Az internetpiac terjeszkedésének egyik kárvallottja a televíziós piac. A következő években Magyarországon a televíziós szektor részaránya a teljes piacból várhatóan tovább fog csökkenni. A válság legsúlyosabban a sajtópiacot érintette, és a piac bevételei várhatóan ö év múlva sem érik majd el a válság előtti szintet.

A médiapiac növekedése nem áll meg: a 2010-es 676 milliárd forintról az előrejelzések szerint 2015-re 924 milliárd forintra növekszik majd, ami éves átlagban 6,2 százalékos növekedést jelenthet - áll a PwC elemzésében.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Kovács Bálint 2025. május. 10. 14:00

Balogh Rodrigó: Addig jó, amíg nincs közünk ezekhez a srácokhoz

Magyar Péterék valahogy megszerezték az email-címét, most nem győzi törölni a leveleiket, hiszen se a korábbi, se a mostani kormányzattal nem állt szóba. Miért épp vele állna? Balogh Rodrigó húsz éve készít színházi előadásokat a cigányság témáiban, roma társulatot vezet és cigány színházi fesztivált szervez. Interjú.