Felemásan indult a negyedéves vállalati jelentési szezon az Egyesült Államokban: a beszámolási időszakot hagyományosan megnyitó Alcoa, a legnagyobb amerikai alumíniumipari cég a harmadik negyedévben csaknem háromszorosára növelte a nyereségét, de így sem felelt meg az elemzői várakozásoknak.
A New Yorkban, helyi idő szerint kedden, tőzsdezárás után kiadott jelentés szerint a társaság adózás utáni nyeresége részvényenként 15 cent volt a július-szeptemberi időszakban, szemben az egy évvel korábbi 6 centtel, elemzők azonban 22 centre számítottak. A teljes adózás utáni nyereség 172 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi 61 millióról.
A bevétel 6,4 milliárd dollár volt a harmadik negyedévben, 21 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában elért 4,7 milliárd eurót és jobb a 6,24 milliárdot jósló elemzői becsléseknél is.
A legtöbb piacon javultak az eredmények, de a növekedés üteme csökkent az év első felében tapasztalthoz képest, Európában pedig kifejezetten gyenge volt az alumínium iránti kereslet - mondta Klaus Kleinfeld, a cég vezetője.
Az Alcoa eredményére elemzők a gazdasági helyzetet jelző mutatóként tekintenek, mert az alumínium az autógyártástól a repülőgépgyártásig egy sor iparág fontos alapanyaga.
Tonnánkénti ára 3380 dolláron tetőzött 2008 júliusában, majd a világméretű gazdasági válság elmélyülésével párhuzamosan 35 százalékkal esett és a mélypontról igen lassú ütemben emelkedett. A harmadik negyedévben ismét csökkent az alumínium ára, október elején tonnánként 2130 dolláron kereskedtek vele.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.