Átalakította a budapesti metrókocsik fékjeit az Alstom
Az Alstom fontos módosításokat hajtott végre a 2-es metróvonalra szánt metrószerelvényeken, amelyek érintették a fékrendszert is – közölte az Alstom és a BKV csütörtökön.
A két cég közös közleményében azt írta, az Alstom egyebek mellett változtatott a fékberendezésen, biztosította az üzemi fék üzemképességét áramszünet esetén is, illetve változtatott a főfék fölérendeltségén. Beépítette az új menekülőajtókat, biztonságosabbá tette az ajtók működtetését, és továbbfejlesztette a fedélzeti eseményrögzítő rendszert is.
Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a módosított fékrendszer bizonyos részei továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezért nyújtotta be augusztus 17-én derogációs kérelmét a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (NKH). Emlékeztettek, hogy abban az esetben, ha a biztonsági szint azonos a magyar jogszabály által előírttal, lehetőség van mentességet kérni.
Az Alstom az egyenértékűséget két, független cég, a Certifer, és a TÜV SÜD igazolásával is bizonyította az NKH-nál. Utóbbi cég vizsgálata megállapította, hogy a szerelvények fékrendszere teljesíti a magyar Országos Vasúti Szabályzat (OVSZ) II. fejezetében előírt és meghatározott biztonsági szintet. Közölték továbbá, hogy a dokumentációk készítésénél, illetve a módosítások végrehajtásánál az Alstom a korábbi eljárásban készült NKH-határozatokban szereplő, az elutasítás alapjául szolgáló minden egyes pontot rendez, illetve a jövőben felmerülő követelményeket is teljesíteni kívánja. Az Alstom augusztus 17-én küldte el újra kérvényét az NKH-hoz, amelyben a magyar jogszabályok alóli mentességet, illetve a 2-es metróra szánt szerelvény végleges típusengedélyének kiadását kérte.
Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények legyártására. Ezt tavaly októberben nem teljesítés miatt felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester, és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója megállapodtak annak módosításáról, augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés. A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét.
A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15 plusz 7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért. A módosított szerződés szerint az Alstomnak a szerződés újbóli életbe lépésétől (augusztus 15.) számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.