Az Alstomnak elküldött hivatalos értesítéssel újra hatályba lépett a BKV és a francia gyártó közötti szerződés, amelyet a 2-es és 4-es metróvonalra szánt szerelvények gyártására illetve leszállítására kötöttek 2006-ban.
A metrószerelvények gyártója hétfőn arról tájékoztatta az MTI-t, hogy megkapta a BKV-tól a hivatalos értesítését, ezzel a 2006 májusában aláírt eredeti szállítási szerződés a kiegészítésekkel együtt újra hatályba lépett.
Ezután az Alstom azonnal elindítja a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál a 2-es vonalra szánt szerelvények típusengedélyeztetési eljárását - olvasható az Alstom közleményében.
A dokumentumokat Tarlós István és Patrick Kron július 20-án írta alá Budapesten, de szükség volt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. ellenjegyzésére is. Az NFÜ és a KIKSZ már megadta a jóváhagyást.

Az Alstomnak a hatálybalépéstől számított 300 napon belül meg kell szereznie a 2-es metró szerelvényeinek végleges típusengedélyét, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.
A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
