Letették az Audi új győri gyárának alapkövét; az üzemben 2013-tól évi 125 ezer jármű készülhet. Ez a társaság negyedik olyan gyára, amelyben az autógyártás minden munkafázisát egy helyen végzik. Indításával a mostani csaknem 6500-as létszám újabb 2100 munkatárssal bővül.
Orbán Viktor az eseményen arról beszélt: "rendkívül hízelgő ítéletet" mondtak ki a befektetők, amikor az a döntés született, hogy bővítik a győri Audi-gyárat, azt üzenve ezzel, hogy "a magyaroknak van jövőjük". Orbán Viktor kiemelte: nem segélyekre, nem hitelekre, hanem munkahelyekre van szükség. Megjegyezte azt is: a gyár szakképzési programjának köszönhetően a győri üzemben autók mellett szakmunkások is "készülnek" majd, olyan emberek, akik a megszerzett ismeretekkel bátran vághatnak neki szakmai pályájuknak.
Az urnát Rupert Stadler, az Audi AG igazgatóságának elnöke és Orbán Viktor miniszterelnök, Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter, Frank Dreves, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja, az Audi Hungaria Motor Kft. felügyelőbizottságának elnöke, Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke és Borkai Zsolt, Győr polgármestere helyezte el csütörtökön, az új üzemegység helyén.
A korábban jelzett 1800-nál háromszázzal több, 2100 munkahelyet teremt Győrben az Audi - jelentette be az ünnepségen Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke. Mint mondta, arról is döntés született, hogy Győrben saját présüzemet állít fel a járműgyártó - mondta, hozzátéve, hogy az új győri üzem - Ingolstadt, Neckarsulm és Brüsszel mellett - az Audi negyedik olyan telephelye lesz, amely a teljes gyártási folyamatot elvégzi. Megemlítette, hogy az eddig eltelt 18 évben Győrött 20,5 millió motort és 530 ezer autót gyártott az Audi. Emlékeztetett arra, hogy a cég 2020-ig szóló stratégiájában célként jelölték meg az évi kétmillió autó gyártását. Magyarország mindig is stabil és megbízható partner volt, amely újra és újra saját erőből tudott talpra állni - fűzte hozzá.
A kormányfő és a cégvezető tavaly szeptemberben jelentette be, hogy a járműgyártó cég 900 millió eurós fejlesztést hajt végre a nyugat-magyarországi telephelyen, ez közvetlenül 1800-zal növeli a munkatársak létszámát. (A tavalyi év utolsó napján 6422-en dolgoztak a gyárban, közülük 6.138-an munkaszerződéssel.)
Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter három hónappal később közölte, hogy az Európai Unió kiemelt közérdekre hivatkozva jóváhagyta a beruházásban érintett Natura 2000 területek átminősítését, zöld utat adva ezzel a fejlesztésnek. Az Audi-fejlesztés 11,2 milliárd forintos állami támogatást kap. Thomas Faustmann, a magyarországi Audi-leányvállalat ügyvezetésének elnöke február elején beszélt újságíróknak arról, hogy március elsején - a közműépítésekkel és a földmunkákkal - megkezdődött a kivitelezés. Akkori közlése szerint 2013 22. hetében el kívánják indítani az új üzemrészben a sorozatgyártást, ami azt jelenti, hogy az első kocsiknak 2012 őszén el kell készülniük itt.
Az év elején megjelentek sajtóinformációk arról, hogy egy 2018-ban üzembe álló második ütem is szerepel a társaság terveiben. Erről Thomas Faustmann március elején úgy nyilatkozott: a járműgyártás bővítése után születik döntés arról, hogyan tovább, de jó, ha van szabad terület a fejlesztéshez.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.