2013-ra készülhet el az M43-as autópálya az országhatárig
A 23,1 kilométeres Makótól Nagylakig tartó autópálya építéséhez már rendelkezésre állnak a jogerős építési és hatósági engedélye. Már folyik a sztrádaépítés előkészítése, ennek több mint 3,4 milliárd forintos költségét zömében uniós forrásból fedezik.
Az M43-as autópálya Makótól az országhatárig tartó szakasza 2013 májusára készülhet el; már folyik a sztrádaépítés előkészítése, ennek több mint 3,4 milliárd forintos költségét zömében uniós forrásból fedezik – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
A 23,1 kilométeres Makótól Nagylakig tartó autópálya építéséhez már rendelkezésre állnak a jogerős építési és hatósági engedélyek, elkészült az engedélyezési tervdokumentáció, az örökségvédelmi és környezeti hatástanulmány, valamint elvégezték a tervellenőrzési feladatokat és a szükség szerinti tervfelülvizsgálatot – áll a cég közleményében. Most készül a megvalósíthatósági tanulmány, az UTIBER Kft. a kiviteli tervek előkészítését végzi, és már folyik a terület régészeti feltárása.
A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhető el a magyar-román határ. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is ezen az útszakaszon halad majd – idézte a közlemény Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetőjét. A fejlesztés az Európai Unió támogatásával valósul meg. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Programon belül több mint bruttó 3,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Kohéziós Alap adja.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.