2011. június. 30. 13:01 MTI Utolsó frissítés: 2011. június. 30. 13:21 Gazdaság

2013-ra készülhet el az M43-as autópálya az országhatárig

A 23,1 kilométeres Makótól Nagylakig tartó autópálya építéséhez már rendelkezésre állnak a jogerős építési és hatósági engedélye. Már folyik a sztrádaépítés előkészítése, ennek több mint 3,4 milliárd forintos költségét zömében uniós forrásból fedezik.

Az M43-as autópálya Makótól az országhatárig tartó szakasza 2013 májusára készülhet el; már folyik a sztrádaépítés előkészítése, ennek több mint 3,4 milliárd forintos költségét zömében uniós forrásból fedezik – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A 23,1 kilométeres Makótól Nagylakig tartó autópálya építéséhez már rendelkezésre állnak a jogerős építési és hatósági engedélyek, elkészült az engedélyezési tervdokumentáció, az örökségvédelmi és környezeti hatástanulmány, valamint elvégezték a tervellenőrzési feladatokat és a szükség szerinti tervfelülvizsgálatot – áll a cég közleményében. Most készül a megvalósíthatósági tanulmány, az UTIBER Kft. a kiviteli tervek előkészítését végzi, és már folyik a terület régészeti feltárása.

A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhető el a magyar-román határ. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is ezen az útszakaszon halad majd – idézte a közlemény Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetőjét. A fejlesztés az Európai Unió támogatásával valósul meg. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Programon belül több mint bruttó 3,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Kohéziós Alap adja.

zöldhasú
Hirdetés
Itthon Lengyel Tibor 2025. január. 08. 15:15

Orbán indiai csodadoktor kalauzánál 2 millió is lehet egy tisztítókúra, mégis milliárdos veszteséget halmozott fel a cége

Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul, de kezdettől fogva veszteséges. Kumar saját cége még inkább: milliárdos mínuszt görget maga előtt, igaz, nemrég ezt a lyukat betömte. Gattyán a veszteségek ellenére megtartja a tulajdonrészét, és az is kiderült, miért éppen Kumarral állt össze.