Július végén vagy augusztusban indul a magyar borokat népszerűsítő kampány az Egyesült Államokban - mondta George Pataki, New York állam volt kormányzója kedden a badacsonyi Laposa-pincészetnél tartott sajtótájékoztatóján.
A politikus hangsúlyozta, hogy tárgyalt már az amerikai-magyar főkonzulátussal a magyar borok egyesült államokbeli bevezetésének stratégiájáról. George Pataki szerint a magyar borok minősége különlegesen jó, ám sajnos nem ismerik külföldön, ezért be kell vezetni a magyar borokat az amerikai piacra, lehetőleg három kategóriában - csúcsborok, valamint közép- és olcsó kategóriájúak -, és versenyképessé kell tenni őket a világ többi borával.
Amíg Magyarországnak nincs üzleti stratégiája, és nem exportál borokat a világ első befogadó piacára, addig nem kerül rá erre a "piaci térképre" - hangsúlyozta George Pataki, aki a tokaji bort kedveli, de finomnak tartja a badacsonyit is.
Monika Ellinggel, az amerikai Foundations Marketing Group elnöke elmondta, hogy már február óta tárgyalnak a magyar borászatokkal, s pályáznak uniós támogatás elnyerésére is. Tájékoztatása szerint valamennyi magyar borászati régióban élénk az érdeklődés az amerikai piacon való értékesítés iránt, külön megemlítette a tokaji, a szekszárdi, a villányi és a badacsonyi borvidéket.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.