2011. április. 13. 10:20 MTI Utolsó frissítés: 2011. április. 13. 10:23 Gazdaság

Kezdődhet a dél-erdélyi autópálya beruházása

Kiválasztotta a Román Országos Autópálya- és Közúttársaság azon cégeket, amelyek a dél-erdélyi autópálya Nagylak és Nagyszeben közti szakaszait megépíthetik - írja a Krónika című kolozsvári napilap honlapján.

A beruházások összértéke 3,45 milliárd lej (224 milliárd forint). A Nagylak és Arad közötti rész 22 kilométer hosszúságú első szakasza, valamint egy bekötőút   382,959 millió lejből (25 milliárd forint) épül majd meg. A második szakasz 16,6 kilométere 411,48 millió lejből (26,8 milliárd forint) épül meg. A Temesvár–Lugos szakasz első 10 kilométere 210,36 millió lejből (13,6 milliárd forint) épül meg. A második, több mint 25 kilométeres szakasz 445,64 millió lejből (28,9 milliárd forint) valósulna meg. A Lugos–Déva szakasz 27,4 kilométere 681,04 millió lejből (44,2 milliárd forint) épülhet meg.

A 82 kilométeres Szászváros–Nagyszeben szakaszt négy részre osztották. Az első, 24 kilométer 551,04 millió lejből (35,8 milliárd forint), a második, 20 kilométer 377,78 millió lejből (24,5 milliárd forint), a harmadik, 22 kilométeres szakasz 604,79 millió lejből (39,3 milliárd forint) épülhet majd meg. Az utolsó, 17 kilométeres szakasz 484,83 millió lejből (31,5 milliárd forint) készül el. Az autópályák egyes szakaszainak megépítésére számos konzorcium szerzett jogot, melyekben román cégek mellett osztrák, német, spanyol, portugál, olasz vállalatok is részt vállaltak.

A Temesvár és Arad közötti autópálya megépítéséről már 2009-ben döntés született. A 32,25 kilométeres szakasz jelenleg is épül, mintegy 40 százalékban készült el. A 32,5 kilométeres Déva–Szászváros szakaszt szombaton, április 9-én kezdték építeni.

Az autópálya-építés az Európai Unió közlekedési ágazati programjának része, 85 százalékban uniós kohéziós alapokból, 15 százalékban pedig a román állami költségvetésből finanszírozzák.

A tervezési és kivitelezési építési munkálatok ideje a kiírás szerint 30 hónap, ebből 6 hónap a tervezésre, a fennmaradó 24 pedig az autópálya szakaszok megépítésére áll a kivitelezők rendelkezésére.

Az autópálya a IV-es számú páneurópai folyosó részét képezi, amelynek nyugati kiindulópontja Németországban, Nürnbergben található, és Prágán, Bécsen, Pozsonyon és Budapesten keresztül éri el Nagylakot. Erdélyt Nagyszebentől délre hagyja el, ezt követően Bukarest és Constanca felé folytatódik, végső pontja pedig Isztambul.

zöldhasú
Hirdetés