Üzlet a Super Bowl alatt: eladták a Huffington Postot
Az amerikai AOL 315 millió dollárért megveszi a Huffington Post című híroldalt, ez lesz az utóbbi idők egyik legnagyobb cégfelvásárlása az internetes lapok piacán – tette közzé az Advertising Age magazin.
Az Arianna Huffington által alapított híroldal megvásárlásával a „lecsúszóban lévő” AOL szeretné átalakítani a cég struktúráját, és az egykor emberek millióit betárcsázós internethez segítő vállalkozásból a „szélessávú világban” valódi szórakoztató- és hírforrássá szeretne válni – írja a lap az AOL vezérigazgatóját, Tim Armstrongot idézve.
A felvásárlásról az AOL vezére telefonon beszélt az Advertising Age újságírójával még vasárnap, a Cowboys Stadionban, ahol a Huffington Post alapítójával együtt épp egy luxuspáholyban várták a Super Bowl-döntő kezdetét. A cikk szerint itt, a stadion VIP-páholyában döntöttek a felvásárlás legutolsó részleteiről is.
A felvásárlás után az AOL egy új szervezeti egységben, a Huffington Post Media Groupban egyesíti egyes online tartalmait – a Patchet, a TechChrunchot és az Engadgetet – és a Huffington Postot. Az egység vezetője Ariana Huffington lesz, aki egy partnerével mindössze kétmillió dolláros kezdeti befektetéssel még 2005-ben hozta létre a híroldalt, amely hamar népszerű lett. Később kockázati tőkealapok további 35 millió dollárt fektettek a cégbe. Tavaly a Huffington Post 24 millió olvasót vonzott és 500 millió oldalletöltést ért el, ráadásul jelentős bevételt is termelt, összesen 31 millió dollárnyi hirdetést értékesítettek az oldalon.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.