Megtorpant a bankok ügyfélszám-növekedése
Tíz év óta 2010 volt az első év amikor nem emelkedett számottevően a bankok ügyfélköre Magyarországon; továbbra is a felnőtt lakosság 82 százalékának van bankkapcsolata - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.
A vizsgált 15-69 éves korú lakosság négyötöde áll legalább egy bankkal kapcsolatban. Kicsit kedvezőbb a helyzet a 25-65 éveseknél, akik közül több mint 88 százalék a banki ügyfél. A legnagyobb arányban a 30-39 éves korosztály veszi igénybe a pénzintézeteket, és ők azok, akik a legnagyobb arányban használják a bankok szolgáltatásait. Csak folyószámlával mindössze 39 százalékuk rendelkezik, míg a legfiatalabbak, a 15-18 évesek 68 százalékának csak folyószámlája van a bankoknál.
Az alacsony szintű termékhasználatból adódóan a magyarok átlagosan mindössze 1,2 bankkal állnak ügyfélkapcsolatban. Ebből a szempontból a legaktívabbak a magas iskolai végzettségűek és magas keresetűek, és az átlagnál magasabb a bankkapcsolati szám a megtakarításaikat aktívan kezelők körében.
Kelet-európai összehasonlításban még bőven lenne fejlődési potenciál Magyarországon, ugyanis nemcsak a gazdaságilag lényegesen fejlettebb Ausztria vagy Szlovénia előz meg bennünket, hanem Csehország, Szlovákia vagy Horvátország is - derül ki a GfK Hungária Pénzügypiaci Adatszolgáltatások 2010 című összefoglaló tanulmányának legfrissebb eredményeiből.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.