A fuvarozók sürgetik a kereskedelmi gázolajár bevezetését
Sürgeti a kereskedelmi gázolajár bevezetését a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary), álláspontjuk szerint a jövedéki adó visszatérítés ösztönözné mind a magyarországi, mind a tranzit fuvarozást végző európai uniós fuvarozó cégeket, hogy a hazai töltőállomásokat válasszák.
A szervezet szerint a kereskedelmi gázolajár 2010. szeptember 1-jei bevezetése esetén a forgalomnövekedésből származó jövedéki adó összege még ebben az évben 5,5 milliárd forinttal gyarapítaná a költségvetést.
A kormány és a tíz legnagyobb magyarországi fuvarozó céget tömörítő Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum (NÖFF) hétfőn állapodott meg arról, hogy a fórumba tartozó cégek járművei 2010 második félévében Magyarországon tankolják meg járműveiket azokban az esetekben is, amikor költséghatékonysági okokból inkább a határon túl tennék ezt.
A hétfői bejelentés szerint összesen 20 millió liter gázolaj magyarországi tankolásáról van szó, amelynek adórésze bekerül az államháztartásba és elkülönítik az árvízkárosultak részére fenntartott alapba, ami így további 2 milliárd forinttal növekedne.
Cserébe Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter azt ígérte, hogy 2010. január 1-től a kormány bevezeti a kereskedelmi gázolajárat, ami literenként 8 forint jövedéki adó visszatérítést jelent majd a fuvarozó cégeknek.
A NiT Hungary szerint a kategória minél előbbi bevezetése közös érdek, hiszen egyaránt javítja a költségvetés és a fuvarozó vállalkozások versenyhelyzetét, illetve tovább növeli az árvízkárosultak számára fenntartott segélyalapot.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.