2010. július. 04. 15:55 MTI Utolsó frissítés: 2010. július. 04. 15:30 Gazdaság

Gigaberuházás: új vasúti pályát építenek Berlinből

Története legnagyobb szabású beruházására készül a Deutsche Bahn (DB) német állami vasúttársaság; 2014-ig összesen 41 milliárd eurót fordítanak a hálózat fejlesztésére és új vonatszerelvények beszerzésére.

A forintban számolva közel 12 ezer milliárdos beruházás révén "rövidebb lesz a menetidő, pontosabban járnak majd a vonatok és kényelmesebb lesz az utazás" - mondta a Volker Kefer, a DB fejlesztésekért felelős vezetője.

Nagyjából 10 milliárd euróból új szerelvényeket vásárolnak. A regionális és helyközi közlekedés járműparkját 400 új elektromos vonatszerelvénnyel frissítik, a nagyvárosok között közlekedő InterCity (IC) gyorsvonatok állományából pedig lecserélnek 300 darabot. Az új IC kocsikat a Siemens és a Bombardier konzorciuma gyártja. A jelenleg használatos típusoknál áramvonalasabb, és így energiatakarékosabb vonatokat állítanak majd forgalomba, amelyeken egyebek mellett vezeték nélküli internetkapcsolat is lesz.

A beruházási keret 75 százalékát a sínhálózat és a pályaudvarok, vasútállomások felújítására és fejlesztésére fordítják. Berlin és München között például új vasútvonalat építenek, amelyen az eddigi 6 helyett 4 óra alatt lehet majd megtenni a két város közti majdnem 600 kilométeres távolságot - áll a Berliner Zeitung című lap hétvégi számában megjelent összeállításban.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.