2009. december. 16. 11:21 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. december. 16. 11:14 Gazdaság

Porsche Hungaria: túl a mélyponton az autóértékesítés

A magyarországi autópiac az utóbbi hónapokban elérte mélypontját, az év átlagában mintegy 50 százalékos lehet a csökkenés a 2008-ban még 158 ezer darabos újautó-értékesítésben – mondta Eppel János, a Volkswagen csoport márkáit importáló Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. Az év eleji kilengésekre, amikor egy-egy márkáknál akár 75 százalékot is elérő visszaesést lehetett tapasztalni, már nem számítanak.

A magyarországi autópiac a 2004. évi mintegy 208 ezer darabos csúcs után minden évben zsugorodott, tavaly több mint 10 százalékkal. Eppel János jelezte, hogy a teljes magyarországi értékesítés mintegy 25 százaléka nem belföldön realizálódik, hiszen az idei várható adatok szerint a magyarországi forgalomba helyezések száma megközelíti majd a 60 ezret, míg az értékesítés 78 ezer lesz. Soha nem volt még ekkora a különbség – jegyezte meg az ügyvezető igazgató, aki arra számít, hogy jövőre az export csökkenni fog, ugyanakkor a kiszállítás 60 ezer körül alakulhat 2010-ben.

A Porsche Hungaria márkái – Audi, Skoda, SEAT, Volkswagen, VW haszonjárművek, Weltauto – idei várható értékesítési adatait egyelőre nem közölte, de jelezte, hogy a legnagyobb csökkenés a volumenmárkánál, a növekedésben korábban élen járó Skodánál következett be, míg a prémium szegmensben 30-40 százalékos volt a visszaesés. A Porsche eladásai még nőttek is, a 2008. évi 80 után most megközelíti a 100-at az értékesített autók száma.

Csak a Porsche futott jobban , mint tavaly. Felfelé kapcsolnak
© Autómenedzser
A privát vevők aránya csökkent az idén, bővült viszont a közületieké. A Porsche Hungaria bevételeiből az újautó-értékesítés mellett jelentős arányt, 30 százalékot tesz ki a használtautó-eladás, 20-25 százalékot pedig a szerviztevékenység és alkatrészforgalom.

Eppel János elmondta, hogy a cégcsoport válság-üzemmódban működött az év során, csökkentették a készleteket, a létszámot és a működési költségeket. A legfőbb kihívások között említette a márkakereskedői hálózat stabilitásának fenntartását. A hálózat az idén 12 százalékkal zsugorodott, ami kisebb a vártnál, és alatta marad a piaci 15 százalékos átlagnak is.

A Porsche Hungaria járműveit a csökkentés előtt 170 értékesítési ponton lehetett elérni országszerte, ami 114 jogi személlyel kötött szerződést takart, a szervizpontok száma 270 volt, ez a hálózat azonban már túldimenzionált volt – jegyezte meg az igazgató.

Eppel János hangsúlyozta: a magyarországi autópiac kitettsége miatt nehéz átmeneti időszakot él át, ez azonban nem kérdőjelezi meg a cég stratégiáját, valamint célját, a 20 százalék körüli piaci részesedést a személygépkocsik, és 15 százalékos arányt a kishaszonjárművek eladásában. A Porsche Hungaria ezért folytatja beruházásait, amelyek között az igazgató a mintegy 2 milliárd forintos új Porsche központ idei átadását említette. Az év során teljesedett ki a budaörsi Parts Center alkatrészbázis tevékenysége is, a központ további bővítése két éven belül időszerű lesz – jelezte az igazgató.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.