2009. július. 06. 12:59 MTI Utolsó frissítés: 2009. július. 06. 12:51 Gazdaság

Nielsen: kevésbé félünk a hitelek bedőlésétől

Javult a fogyasztói közhangulat, júniusban a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe 45 pontot ért el a májusi és az áprilisi 40-40, illetve a márciusi 37 pont után – közölte a piackutató hétfőn. Tájékoztatásuk szerint összességében a fogyasztói bizalom negatív trendje áprilisban állt meg.

Júniusban a megkérdezettek 11 százaléka látta a személyes anyagi helyzetét jónak a következő egy évben, míg májusban ugyanez az arány csak 7 százalékot tett ki. Saját pénzügyi kilátásait a megkérdezettek 40 százaléka tartotta rossznak júniusban, szemben az egy hónappal korábbi 46 százalékkal.

A hazai munkalehetőségeket májusban a válaszadók 62 százaléka mondta rossznak, míg júniusban 54 százalék. A jó véleményt képviselők aránya 4-ről 5 százalékra nőtt egy hónap alatt.

A Neilsen piackutató felmérése szerint a májusi 40 százalék után júniusban 37 százalék tartja rossznak a jelen helyzetet a vásárlással összefüggésben.

A júniusi 45 pontos fogyasztói bizalom indexhez képest érzékelhetően bizakodóbbak a nagyobb jövedelmű és magasabb iskolai végzettségű válaszadók. Viszont a fiatalok optimizmusa már nem emelkedik ki a többi korosztály közül.

A felmérés szerint a társadalom kis részének – a válaszadók 14 százalékának – van megtakarított pénze. A többség, 83 százalék nem változtatott befektetéseivel kapcsolatban semmit.

A deviza alapú hiteltartozása a megkérdezettek 21 százalékának van. A márciusi mélypont óta azonban egyre kevésbé pesszimisták a visszafizetést illetően. Amíg ugyanis márciusban a válaszadók 65 százaléka mondta, hogy komoly problémát fog jelenteni neki a hitel törlesztése, addig júniusban ez a mutató már csak 38 százalék. Igaz, a többség – 52 százalék – látja úgy, hogy kisebb nehézségek adódhatnak a hitel törlesztésénél.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.