2009. április. 22. 10:43 MTI Utolsó frissítés: 2009. április. 22. 11:11 Gazdaság

Colliers: a válság lecsökkentette az üzleti utazások számát

A gazdasági válság drasztikusan lecsökkentette az üzleti utazások számát, aminek negatív hatása a konferenciaszállodákon csattan elsősorban – állapítja meg Balla Ákos, a Colliers International nemzetközi ingatlanügynökség értékbecslési divíziójának vezetője a cég közleményében.

A Colliers szerint az ingatlanpiac minden szereplője nagy figyelmet szentel a forintárfolyam alakulásának más nemzeti valutákkal szemben. Balla Ákos elsősorban azt vizsgálta, hogyan reagál a hotelpiac az euró árfolyamának változására. Kiderült, hogy a költségcsökkentés zászlaja alatt a vállalatok jobban preferálják az egynapos üzleti utakat, a telefonkonferenciákat. A 2 csillagos, 15-30 eurós szobaárakat kínáló szállodák számára így jelentős piaci rés nyílt meg. A belföldi turizmus viszont nagy lehetőséget kapott a forint leértékelődésével, mivel a külföldi üdülések mintegy 20 százalékos költségnövekedését sokan nem akarják megfizetni, így magyarországi célpontok felé fordíthatják figyelmüket. A belföldi kereslet fenntartása érdekében ezért lenne kiemelten fontos az üdülési csekk adómentessége – hangsúlyozza a szakértő. A külföldi turisták számára is sokkal vonzóbb célpont most Magyarország, hiszen gyenge forint mellett valutájuk többet ér Magyarországon.

A szakértő szerint a jól pozicionált, nem túl magas hitelállományú szállodák és szállodafejlesztések jól jöhetnek ki a jelenlegi piaci helyzetből. Úgy véli, a jelenleg is alacsony kihasználtsággal küzdő budapesti szállodákat, a konferenciaszállodákat és a magas licencdíjat fizető szállodaláncok tagjait érinti most leginkább az euróárfolyam kedvezőtlen változása.

zöldhasú
Hirdetés