Merkel és Európa segítségét kéri az Opel
Az Opel azzal a szokatlannak számító kéréssel fordult Angela Merkel kancellárhoz: járjon közbe annak érdekében, hogy az Európai Beruházási Bank 40 milliárd eurós hitelprogrammal segítse az új gépkocsik értékesítési lehetőségeit.
Ezen túlmenően az Opel szorgalmazta, hogy Németországban vezessenek be egyfajta jutalékot a több mint 10 éves gépkocsik ócskavasként történő értékesítése esetében, továbbá alacsony kamatú hitelekkel támogassák új személyautók vásárlását. Az autógyártókat ezáltal segíteni kell abban, hogy új és az eddiginél jobban környezetbarát modelleket fejlesszenek ki.
A kancellárnak küldött levelet a szóvivő szerint egyebek között az Opel anyavállalatának, a General Motorsnak az európai vezetője, továbbá az Opel elnöke írta alá. A levéllel kapcsolatos sajtóértesülést délután az Opel rüsselheimi szóvivője is megerősítette.
A német kormány, illetve a kancellári hivatal egyelőre nem reagált a mindeddig példátlannak számító megkeresésre.
Ezzel egy időben Financial Times Deutschland című német üzleti napilap arról számolt be, hogy a General Motors általános takarékoskodásra szólította fel európai menedzsereit. Az újság információi szerint a követelmény az, hogy az amerikai autókonszern európai részlege 2009-ben 750 millió dollárt takarítson meg.
Az európai autópiac az elmúlt hónapokban jelentősen visszaesett annak következtében, hogy a kialakult pénzügyi válság, illetve a fogyasztók, valamint a vállalatok elbizonytalanodása nyomán erősen visszaesett a kereslet. Több európai, s köztük németországi autógyár a termelés csökkentésére és arra kényszerült, hogy több 10 ezer alkalmazottat kényszerszabadságra küldjön.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.