Cáfol a Rail Cargo
Közleményben cáfolta az osztrák Rail Cargo a Magyar Nemzet értesülését, miszerint megelégelte a MÁV Cargo megvásárlása körüli magyarországi huzavonát, s vagy visszacsinálná az üzletet vagy csak töredékesen tartaná meg.
Az osztrák államvasutak, az ÖBB teherszállító cége, a Rail Cargo Austria, mint ismeretes, ez év januárjában nyerte el tenderen a magyar céget, amelyért a várthoz képest kétszer nagyobb összeget fizetett, 102,5 milliárd forintot. A fúzióra az uniós versenyhivatalnak kell még áldását adnia.
A közleményben a Rail Cargo szóvivője, Thomas Berger hangoztatja, hogy cége mindent megtesz azért, hogy a brüsszeli igent megkapja, továbbá azért, hogy a megkötött szerződést az ÖBB-vállalkozás a maga részéről betartsa. A fúziós ügyletet nem kevés botrány kísérte, a vasúti szakszervezet részesedést követel a vételi árból, a közvélemény firtatja, hogy miért helyezett az osztrák kilátásba a lobbizásért hétmilliárd forintot is meghaladó összeget egy a lobbi szakmában ismeretlen magyar minicégnek, a Geuronetnek. Legutóbb pedig a múlt héten robbant ki a botrány a Máv Cargo előintézményénél 2002-2003-ban rozsdavasként eladott 2000 vagon miatt.
Földvári Zsuzsa
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.