2008. június. 14. 10:09 MTI Utolsó frissítés: 2008. június. 14. 13:46 Gazdaság

Mennyivel kerül többe az M6-M60-as új szakasza?

Alapos a gyanú, hogy a Szekszárd-Bóly-Pécs autópálya szakasz megépítése kétszer annyiba kerülhet a költségvetésnek, mint ahogy azt hivatalosan közölték - írja a Magyar Hírlap szombati számában.

A lap birtokába jutott információkra hivatkozva azt írja, hogy a PPP konstrukcióba épülő autópálya szakaszért 500 milliárd forintnál is többet kell kifizetnie az országnak a szerződés 30 éve alatt, miközben a hivatalos tájékoztatás szerint a szerződés jelenértéke 266 milliárd forint.

A lap információi szerint a koncessziós szerződés harmadik évétől kezdve évente 65-66 millió euró (mintegy 16 milliárd forint), összesen 1,8 milliárd euró (450 milliárd forint) rendelkezésre állási alapdíj jár a kivitelezőnek. Ezen túl még 7,5 millió euró (1,875 milliárd forint) és 1,5-4 milliárd forint "indexált" rendelkezésre állási alapdíj is megilleti évente. Ez így összesen mai áron számolva is meghaladja az ötszázmilliárd forintot - írja  a Magyar Hírlap.

A cikkben szakértőkre hivatkozva azt a következtetést vonják le, hogy a díjakban a magyar állam az építőnek egyszerre téríti meg a beruházáshoz szükséges összeg kamatát és az arra felhasznált tőke "elmaradt hozamát", miközben 200 milliárd forintos hitelre állami garanciát is biztosít a kivitelezőnek. 


zöldhasú
Hirdetés