Mennyivel kerül többe az M6-M60-as új szakasza?
Alapos a gyanú, hogy a Szekszárd-Bóly-Pécs autópálya szakasz megépítése kétszer annyiba kerülhet a költségvetésnek, mint ahogy azt hivatalosan közölték - írja a Magyar Hírlap szombati számában.
A lap birtokába jutott információkra hivatkozva azt írja, hogy a PPP konstrukcióba épülő autópálya szakaszért 500 milliárd forintnál is többet kell kifizetnie az országnak a szerződés 30 éve alatt, miközben a hivatalos tájékoztatás szerint a szerződés jelenértéke 266 milliárd forint.
A lap információi szerint a koncessziós szerződés harmadik évétől kezdve évente 65-66 millió euró (mintegy 16 milliárd forint), összesen 1,8 milliárd euró (450 milliárd forint) rendelkezésre állási alapdíj jár a kivitelezőnek. Ezen túl még 7,5 millió euró (1,875 milliárd forint) és 1,5-4 milliárd forint "indexált" rendelkezésre állási alapdíj is megilleti évente. Ez így összesen mai áron számolva is meghaladja az ötszázmilliárd forintot - írja a Magyar Hírlap.
A cikkben szakértőkre hivatkozva azt a következtetést vonják le, hogy a díjakban a magyar állam az építőnek egyszerre téríti meg a beruházáshoz szükséges összeg kamatát és az arra felhasznált tőke "elmaradt hozamát", miközben 200 milliárd forintos hitelre állami garanciát is biztosít a kivitelezőnek.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.