Az MKFE fuvarozói kedvezményt kapnak a Mol gázolaj árából
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) kétezer tagvállalata keddtől kedvezményt kap a Mol mindenkori bruttó kiskereskedelmi gázolaj árából. Az erről szóló együttműködési megállapodást Wáberer György, az MKFE elnöke, és Barczikai József, a Mol Nyrt. üzleti vezetője írta alá kedden Budapesten.
Wáberer György az aláírást követő sajtótájékoztatón elmondta: az MKFE tagok több mint 24 ezer tehergépjárműve számára éves szinten 100-150 millió forintos megtakarítást jelent a Mol-tól kapott kedvezmény. Barczikai József közölte: a kedvezmény mértéke üzleti titok, ám annyit elárult, hogy az függ a felhasznált dízel üzemanyag mennyiségétől, és sávosan emelkedik. Az MKFE tagok egy Mol kártyát kapnak, amelyen az üzemanyag vásárlásakor automatikusan érvényesítik a kedvezményt.
Wáberer György részletezte, hogy a megállapodás szerint a fuvarozóknak egyedi szerződést kell kötniük a Mol-lal, és amennyiben a cég üzleti feltételeinek megfelelnek, megkapják a kedvezményes vásárlásra jogosító üzemanyagkártyájukat. Ez a lehetőség a 2000 tag közül elsősorban a mintegy 1500 kis- és középvállalkozást érinti, akik önállóan nem tudnának flotta kedvezményt elérni.
Az MKFE elnöke kiemelte, hogy az utóbbi időben rendkívüli módon emelkedett – az elmúlt 12 hónapban mintegy 20 százalékkal – és folyamatosan emelkedik a dízel üzemanyag ára, ami nagymértékben befolyásolja a fuvarozási költségeket. A járművek üzemeltetési költségeinek körülbelül 30 százalékát teszi ki az üzemanyag, így az olcsóbb üzemanyagár hozzájárulhat a magyar közúti fuvarozók versenyképességének növeléséhez.
Wáberer György emlékeztetett rá, hogy a közúti közlekedési szolgáltató vállalkozások rendkívül sokféle adót fizetnek, működésük körülményei egyre nehezebbek. Példaként említette a megszigorított vezetési- és pihenőidőt, az objektív felelősség kérdését vagy éppen a budapesti behajtási rendelet miatt emelkedő költségeiket.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.