Svédország száműzné a szexista reklámokat
Svédországnak, a nemek közötti egyelőség bajnokának be kellene tiltania a szexista természetű reklámokat – szorgalmazta a héten közzétett jelentés, amelyet a kormány rendelt meg.
Svéd reklám. Legyen mindenki egyenlő © nupusi.org |
„A szexista reklámok befolyásolják az emberek identitástudatának alakulását, és megakadályozzák a társadalmat abban, hogy elérje célját: a nemek közötti egyenlőséget” – hangsúlyozza a jelentés, amely szerint az új jogszabálynak 2009. január 1-jén kellene hatályba lépni. A jelentést benyújtották a kormánynak, amely most tanulmányozza.
A svéd reklámszövetség úgy vélte, hogy nincs szükség új törvényre, az ágazatban elegendő önkorlátozó szabályozás van, és inkább ombudsmanra lenne szükség a szexista reklámok kiküszöböléséhez. Svensson asszony, a Göteborgi Egyetem jogászprofesszora viszont nem tartja alkalmasnak magát a reklámszakmát a probléma megoldására.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.