A Tesco 15 százalékkal növeli magyarországi eladóterületét
A legkiterjedtebb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco Plc kedden 2,653 milliárd fontos adó előtti eredményt jelentett a február 24-én végződött üzleti évéről, 18,4 százalékkal többet az előző évi 2,24 milliárdnál.
© hvg.hu |
Az európai szárazföldön a forgalom 18,7 százalékkal 6,3 milliárd fontra nőtt, de a nyereségesség kissé csökkent a Csehországban a Carrefourtől és az Edekától, illetve Lengyelországban a Casinotól megvett boltok felvásárlási és beillesztési költségei miatt. Ettől függetlenül Közép-Európában és Törökországban általában mindenütt javult a helyzet, de ezt némileg „ellensúlyozta a gyenge gazdaság hatása Magyarországon”, írták a kedden kiadott beszámolóban.
Magyarországon is nőtt a forgalom, de a profitteljesítmény elmaradt a tervezettől. A pénzügyi évben 14 új áruházat nyitottak Magyarországon, és a mostani pénzügyi évben 15 százalékkal akarják növelni az eladóteret.
A Tesco nemzetközi internetes értékesítésének bevétele 29,2 százalékkal, az adó előtti eredménye 48,5 százalékkal gyarapodott. A részvény-visszavásárlási programból eddig 470 millió fontnyit valósítottak meg, a visszavásárlási tervet 3,0 milliárd fontra tervezik emelni az eredetileg meghirdetett 1,5 milliárdról. A Tesco az idén megjelenik az Egyesült Államokban is, egyelőre a nyugati parton, Los Angelesben és környékén.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.