2007. április. 17. 15:36 MTI/hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. április. 17. 15:39 Gazdaság

A Tesco 15 százalékkal növeli magyarországi eladóterületét

A legkiterjedtebb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco Plc kedden 2,653 milliárd fontos adó előtti eredményt jelentett a február 24-én végződött üzleti évéről, 18,4 százalékkal többet az előző évi 2,24 milliárdnál.

© hvg.hu
A nettó bevétele 7,98 százalékkal 42,6 milliárd fontra emelkedett 39,45 milliárdról. A munkanapok számával kiigazítva az adó előtti eredmény 20,3 százalékkal, a bevétel 10,9 százalékkal nőtt. Külföldön az értékesítés 17,9 százalékkal 11,031 milliárd fontra emelkedett, ebből a profit 18 százalékkal 564 millió fontra gyarapodott.

Az európai szárazföldön a forgalom 18,7 százalékkal 6,3 milliárd fontra nőtt, de a nyereségesség kissé csökkent a Csehországban a Carrefourtől és az Edekától, illetve Lengyelországban a Casinotól megvett boltok felvásárlási és beillesztési költségei miatt. Ettől függetlenül Közép-Európában és Törökországban általában mindenütt javult a helyzet, de ezt némileg „ellensúlyozta a gyenge gazdaság hatása Magyarországon”, írták a kedden kiadott beszámolóban.

Magyarországon is nőtt a forgalom, de a profitteljesítmény elmaradt a tervezettől. A pénzügyi évben 14 új áruházat nyitottak Magyarországon, és a mostani pénzügyi évben 15 százalékkal akarják növelni az eladóteret.

A Tesco nemzetközi internetes értékesítésének bevétele 29,2 százalékkal, az adó előtti eredménye 48,5 százalékkal gyarapodott. A részvény-visszavásárlási programból eddig 470 millió fontnyit valósítottak meg, a visszavásárlási tervet 3,0 milliárd fontra tervezik emelni az eredetileg meghirdetett 1,5 milliárdról. A Tesco az idén megjelenik az Egyesült Államokban is, egyelőre a nyugati parton, Los Angelesben és környékén.
zöldhasú
Hirdetés