Az Electrolux rekordokat döntött Magyarországon
Az Electrolux tavalyi magyarországi árbevétele 24,6 százalékkal emelkedett, s elérte a 180,9 milliárd forintot. Az export növekedése is hasonló mértékű volt.
Az eredmények igazolják a vállalat stratégiájának hatékonyságát: a fogyasztói igények figyelemmel kísérése, a folyamatos termékfejlesztés, a költséghatékony és környezetbarát megoldások a termelésben látványos eredményeket hoztak 2006-ban az Electrolux Lehel kft.-nek. A növekedésben kiemelkedő szerepe volt az új gyártósorok beindításának.
A termelés tekintetében rekordokat döntöttek a jászberényi és nyíregyházi gyárak is. A jászberényi hűtőszekrénygyárban több mint 1300000 darab, a fagyasztóládagyárban közel 567000 darab készülék hagyta el a gyártósorokat, amely a hűtőszekrény esetében 6,5 százalékkal, míg a fagyasztóládák esetében 5,1 százalékkal több, mint az előző évben.
A nyíregyházi hűtőszekrénygyár az év végétől már teljes kapacitással üzemel, így nem meglepő, hogy amíg 2005-ben 279000 készüléket állítottak elő, addig 2006-ban már 703000 darab hűtőszekrény készült az üzemben.
A hazai piacon a nyíregyházi gyártású alulfagyasztós kombinált hűtők eladásában a prémium kategória – inox kivitel, AEG-Electrolux márkájú készülékek, No Frost rendszerű készülékek – részesedése 2006-ban 10 százalékra növekedett.
Termelési rekord született az Electrolux egyetlen európai porszívógyárában, Jászberényben is, ahol tavaly összesen 2564000 darab készüléket gyártottak, 7,7 százalékkal többet, mint 2005-ben. A folyamatos termékfejlesztéseknek köszönhetően az egy éve bevezetett új termékek aránya már 40 százalékos részesedést képvisel az összes gyártott mennyiségből. A porzsák nélküli porszívók piacán, Európában piacvezető az Electrolux, melyben jelentős szerepe van a Jászberényből kikerülő új modelleknek (Twin Clean, Accelerator, CycloneXL)
A jelentős termelésnövekedés munkahelyeket is teremtett. Tavaly az Electrolux Lehel Kft. éves átlaglétszáma 4437 fő volt. Az Észak-alföldi régió legnagyobb munkaadójánál hangsúlyos a foglalkoztatás minősége, az alkalmazotti juttatásprogramok, a tehetségmenedzsment, belső tájékoztatáspolitika, a dolgozók bevonását célzó valamint esélyegyenlőségi programok kidolgozása.
A Corvinus Management School tanulmánya szerint az Electrolux Lehel Kft. a törvény által előírt juttatásoknál lényegesen többet ad dolgozóinak. A hűségjutalom (törzsgárda), albérleti hozzájárulás, munkába járás támogatása és a csoportos élet- és balesetbiztosítás mellett a magyar átlagnál háromszor többet költ a dolgozók képzésére, majdnem 24000 forintot alkalmazottanként.
Az Electrolux Lehel Kft. magyar tulajdonú beszállítóinak többsége globális beszállítóként is működik, ezáltal számos európai országba – Románia, Olaszország, Svédország, Lengyelország, Németország – és az Amerikai Egyesült Államokba is exportálnak a gyártáshoz szükséges alkatrészeket, részegységeket.
Két év után a magyar háztartási készülék piac újra növekedésnek indult, a GfK piackutató intézet mérései alapján 7,9 százalékos növekedést regisztráltak. Az átlagárak csökkenése és a kereskedelem koncentrációja, mint trend 2006-ban is jellemzőek voltak, de továbbra is elmondható, hogy hazánkban is körvonalazódik egy olyan fogyasztói igény, mely a nagyobb energiahatékonyságú, magasabb műszaki tartalmú, márkás készülékeket részesíti előnyben.
Az Electrolux Csoport időben és megfelelő termékekkel reagált a kereslet növekedésére, s így némileg a piaci növekedés feletti értékesítési eredményekkel zárta az évet. Kiemelkedő, kétszámjegyű növekedést ért el a cég a beépíthető termékek csoportjában, a szabadon álló tűzhelyek piacán, megőrizve a már eddig is piacvezető pozíciókat ezekben a termékcsoportokban. Többek közt az új lengyel Electrolux gyárnak köszönhetően a mosogatógépek terén is jelentős piacrészt szerzett a cég, immár a második helyen áll a Csoport az értékesített mennyiséget tekintve.
Hasonló sikereket könyvelhet el az értékesítési szervezet abban a hat éve elkezdett folyamatban is, mely az Electrolux márkát helyezi a fókuszba, hiszen a megelőző évhez képest további 30 százalékkal nőtt az Electrolux márkanéven értékesített termékek mennyisége. A 2006-os év legnagyobb eseménye az Electrolux Global Design termékek bevezetése volt a magyar piacra az év utolsó negyedévében. A karácsony előtti szezonban az új termékek jól debütáltak a hazai fogyasztók előtt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.