Nem érzékeny a fehérorosz olajtranzitdíj emelés
Moszkvai elemzők nem tartják érzékenynek az orosz olaj fehéroroszországi tranzitdíjának 30 százalékos emelését. Keddi orosz lapok idézték a Transneft csőmonopólium vezérigazgató-helyettese, Szergej Grigorjev kijelentését, amely szerint az európai fogyasztóknak szabott olajár nem nő a fehérorosz tranzitdíjemelés következtében.
A Barátság kőolajvezeték. Pénzkérdés © Túry Gergely |
A Barátság (Druzsba) olajvezeték Magyarországra tartó déli ágán, amely csak egy rövid szakaszon halad át Fehéroroszországon, a tranzitdíj 36 centtel, 1,14 dollárról 1,5 dollárra emelkedne (31,6 százalék).
Fehéroroszország e hónap közepétől tűzte ki az új, tonnánként és száz kilométerenként átlagosan 0,6 dolláros tranzitdíj életbe léptetését. Mindamellett a tranzitdíjemelés még egyeztetés függvénye Moszkva és Minszk között, s a tárgyalásokra tíz nap áll rendelkezésre – írta a Vedomosztyi.
Az ukrajnai tranzitdíj Magyarország és Szlovákia irányában jelenleg 0,89 dollár tonnánként és száz kilométerenként. A Mol évente nyolcmillió tonna orosz olajat importál Magyarország és 5,5 milliót Szlovákia számára.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.