2007. január. 29. 15:42 HavariaPress Utolsó frissítés: 2007. január. 29. 15:44 Gazdaság

Megtévesztette fogyasztóit a Danone

Tízmillió forintos versenyfelügyeleti bírságot kapott a Danone, a ""Könnyű és Finom"" joghurtok megtévesztő reklámjai miatt - jelenti a HavariaPress.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa szerint a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft. 2006. elsõ felében a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon népszerűsítette e termékeit. A Versenyhivatal azzal indokolta a döntést, hogy a Danone ""Könnyű és Finom"" joghurtjai igen hasonlóak a piacon kapható más joghurtokhoz, ennek ellenére a gyártójuk különlegesként hirdette azokat. Az élelmiszertörvény viszont tiltja az egyes termékek különleges mivoltát sejtető csomagolási jelzéseket olyankor, amikor a termék nem különbözik lényegesen a versenytársaitól.

A GVH főleg a gyártó hirdetéseiben szereplő azon szövegeket kifogásolta, amelyek azt sugallták, hogy a ""Könnyű és Finom"" joghurtok olyan tulajdonságokkal bírnak, amikkel más gyártók joghurtjai nem rendelkeznek. A bírság összegének meghatározásakor súlyosító körülményként értékelték a Danone piaci helyzete mellett azt is, hogy a cég már nem elõször követ el hasonló jogsértést.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Matalin Dóra 2025. március. 01. 19:30

Szédítően szép helyeken vannak meglehetősen rosszul – itt vannak a gazdaggyűlölő filmek, és az emberek imádják

Harmadszor térnek vissza a luxusnyaraláson unatkozó gazdagok A Fehér Lótusz című sorozatban. Ahogy nyílik az olló az elit és a társadalom szegényebb rétegei között, úgy nő a népszerűsége az „Eat the rich!” témájú filmeknek és sorozatoknak. Nem mindenki elégedett azonban e mozgóképes feldolgozások fáradtan ironikus megközelítéseivel, szerintük radikálisabb hangra lenne szükség.