Megtévesztette fogyasztóit a Danone
Tízmillió forintos versenyfelügyeleti bírságot kapott a Danone, a ""Könnyű és Finom"" joghurtok megtévesztő reklámjai miatt - jelenti a HavariaPress.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa szerint a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft. 2006. elsõ felében a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon népszerűsítette e termékeit. A Versenyhivatal azzal indokolta a döntést, hogy a Danone ""Könnyű és Finom"" joghurtjai igen hasonlóak a piacon kapható más joghurtokhoz, ennek ellenére a gyártójuk különlegesként hirdette azokat. Az élelmiszertörvény viszont tiltja az egyes termékek különleges mivoltát sejtető csomagolási jelzéseket olyankor, amikor a termék nem különbözik lényegesen a versenytársaitól.
A GVH főleg a gyártó hirdetéseiben szereplő azon szövegeket kifogásolta, amelyek azt sugallták, hogy a ""Könnyű és Finom"" joghurtok olyan tulajdonságokkal bírnak, amikkel más gyártók joghurtjai nem rendelkeznek. A bírság összegének meghatározásakor súlyosító körülményként értékelték a Danone piaci helyzete mellett azt is, hogy a cég már nem elõször követ el hasonló jogsértést.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.