2006. november. 10. 13:59 MTI Utolsó frissítés: 2006. november. 10. 14:11 Gazdaság

Idén 9 milliárdba került a sztrádafenntartás

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. 2006-ban költségvetésének egyharmadát, több mint 9 milliárd forintot költött sztráda fenntartási munkálatokra, amiből közel 7,5 milliárd forint jutott felújításokra - tájékoztatta a társaság az MTI-t pénteken.

A közlemény szerint az idén összesen 61,9 kilométernyi autópálya, félautópálya, csomóponti ág útburkolatcseréjét, és 26 híd felújítását végeztette el a cég.

A munkálatok közül kiemelkedik az M3-as autópálya Gyöngyös-Füzesabony közötti, 46 kilométer hosszú szakaszának, valamint az M1-es autópálya Budapestre vezető bal oldalán, a 46. és az 53. kilométerszelvények közé eső szakaszokon.

Nagyobb csomópont-felújítási munkálatok zajlottak az M1-es autópályán Tatabánya, Tata és Komárom térségében, az M1-M7-es közös szakaszán Budaörsnél, az M0-ás és az 1-es számú út találkozásánál, valamint az M3-as autópálya Szentmihályi úti csomópontjánál.

A korábbi évekhez hasonlóan az idén is folytatódott az ÁAK Zrt. hídfelújítási programja, aminek keretében hat nagyobb beruházást hajtottak végre az M1-es és az M3-as autópályák hídjain.

A közlemény kiemeli, hogy az idei fenntartási program egyik érdekessége a Remix elnevezésű újszerű burkolat-felújítási technológia, amely az úttestről felmart kötőréteget adalékanyagok hozzáadásával hasznosítja újra, és fekteti le a felújítandó pályafelületen. A metódust alkalmazták az M3-as autópálya jobb pályájának 90. és 92. kilométerszelvénye közötti szakaszon. A technológia széleskörű alkalmazása elsősorban környezetvédelmi szempontból lenne jelentős előrelépés, másrészt az ÁAK Zrt. szakemberei számottevő költségmegtakarítást is remélnek.

A tájékoztató kitér arra is, hogy a jelentősebb beruházások mellett védőkerítéseket és leálló öblöket is építettek az M1-es autópálya mentén. Tovább folytatódott a mérnökségi telephelyek épületeinek és építményeinek felújítása és bővítése, a pályák mentén található segélykérő helyek felújítása, valamint a vízmegállásos és balesetveszélyes helyek átépítése.

Ezenfelül az ÁAK szakemberei nagy gondot fordítottak az utak kopórétegén keletkező hézagok megszüntetésére is.

A fenntartási munkálatok költségeinek fedezetét az ÁAK Zrt. és az Útgazdálkodási Koordinációs Igazgatóság (UKIG) között megkötött fenntartási és üzemeltetési szerződés biztosítja.

zöldhasú
Hirdetés