ACNielsen: lassul a hipermarketek, diszkontok terjeszkedése
Lassult a hipermarketek, a diszkontok terjeszkedése az idén az első fél évben, ugyanakkor továbbra is ez a két bolttípus a magyar élelmiszer-kiskereskedelem motorja – közölte az ACNielsen felmérésének megállapításait.
A modern kereskedelmi csatornák közül 2006 első hét hónapjában a hipermarketek száma 6, a diszkontoké 18, a szupermarketeké pedig 10 üzlettel bővült. A gyorsan mozgó termékek (FMCG) kategória kiskereskedelmi forgalmából a diszkontok és a hazai tulajdonú láncok kis mértékben növelték piaci részesedésüket 2005 július-2006 júniusban az előző hasonló időszakhoz képest.
A hazai láncok 1001 bolttal gyarapodtak. Ez a magyarázata az értékben mért forgalomból való piaci részesedésük 1 százalékpontos növekedésének. A hipermarketek a háztartási vegyiáru értékben mért forgalmából igen magas arányban, 38 százalékkal részesedtek 2005 július-2006 június között. Élelmiszerből ez az arány 29 százalék.
A diszkontok az élelmiszerek forgalmazásában 17 százalékra növelték piaci részesedésüket 2005 július-2006 júniusban az előző év azonos időszaki 15 százalékról. A háztartási vegyi áruból és kozmetikumból az egy évvel korábbi 9 százalékos részesedésről érzékelhetően nem léptek előre a diszkontok.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.