2006. augusztus. 08. 15:18 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. augusztus. 08. 15:21 Gazdaság

A Coca-Cola a legértékesebb márkanév

Coca-Cola, Microsoft, IBM, General Electric, Intel és Nokia - az idén is ezek a világ legértékesebb márkanevei. A BusinessWeek és az Interbrand százas listájában többségben vannak az amerikai cégek.

A BusinessWeek és az Interbrand az idén is összeállította, melyek a világ legértékesebb márkanevei. A végső eredményt összetett szempontok alapján állították össze. Csak azok a vállalatok kerülhettek fel a listára, melyek nyereségük legalább egyharmadát az anyaországon kívül realizálják, a márka ismert kell legyen a törzsközönségén kívül is, és nyilvánosan hozzáférhetőek üzleti és kereskedelmi adataik. A szempontok alapján több olyan nagyágyú is kiesett az első rostán, mint a Visa, Wall-Mart, Mars, CNN.

Az első hat helyen nem történt változás tavalyhoz képest. Továbbra is a Coca-Cola a legértékesebb márka, második az IBM, harmadik helyen pedig a Microsoft áll. Az első tízben van még a General Electric, Intel, Nokia, Toyota, Disney, McDonald's, Mercedes-Benz. A Coca-Cola nagy riválisa, a Pepsi csak a 22 helyen szerepel az idei listán, egy helyet javítva tavalyi pozícióján.

Legnagyobbat a Google javított tavalyi helyezésén, a vállalat 14 helyezéssel ugrott előrébb a tavalyi 38. helyről a 24-re. Újonc az idei százas listán a Lexus és a Burberry. Előbbi a 92., utóbbi a 98. helyen szerepel.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.