Újabb részvények kibocsátását tervezi a Google
A világ legnagyobb internetes kereső portálját működtető Google Inc. 5,3 millió részvényt kíván kibocsátani, amellyel a jelenlegi árfolyamon több mint kétmilliárd dollár (1,8 milliárd euró) készpénzre tehet szert. A Google jelenleg mintegy nyolcmilliárd dollárnyi készpénzzel és rövid távon likvid forgóeszközzel rendelkezik.
A Google az indexhez kötött befektetési alapok ki nem elégített keresletével indokolta részvénykibocsátási tervét. Az alapok kénytelenek Google részvényeket vásárolni, mivel a papír március végén bekerül a Standard & Poor's 500 indexbe, amely számos befektetési alap számára szolgál irányadó mutatóként.
A Standard & Poor's elmúlt heti bejelentése óta a Google részvénye mintegy 15 százalékkal erősödött. Ennek alapján 2,1 milliárd dolláros bevételre számíthat a Google a tervezett kibocsátásból. A papír árfolyama viszont a kibocsátási elképzelés nyilvánosságra hozatalát követően 3,1 százalékot leadott árfolyamából, és 382,89 dolláron állt meg.
A tervezett kibocsátást követően összesen 305,4 millió Google részvény lesz szabad forgalomban. A Google részvénye 2004 augusztusában került a tőzsdére 85 dolláros kibocsátási árfolyamon, amit azóta egy második kibocsátás is követett.
A Google az értékpapír felügyeletnek benyújtott kibocsátási jelentésében nem tárja fel expanziós terveit. Eszerint a befolyt összeg általános üzleti célokat szolgál majd, beleértve a működési költségek fedezését, befektetések finanszírozását, valamint "komplementer vállalatok esetleges akvizícióját, technológiai beruházásokat és más vagyoni értékek beszerzését".
A Google szerdán hozta nyilvánosságra, hogy egymilliárd dollár értékben meg kívánja szerezni az America Online (AOL) öt százalékos tulajdonrészét. Az AOL a világ legnagyobb média konszernje, a Time Warner érdekeltségébe tartozik. A tranzakcióra majd valamikor a második negyedben kerül sor. A két fél már megkötötte a szerződést a befektetésről. A Google beszállását már decemberben bejelentették. Eredetileg a Microsoft is pályázott az AOL-üzletre, de a Google kiütötte a nyeregből. Az AOL a Google legjelentősebb reklám partnere.
A Google erősen függ az internetes hirdetési piactól, mivel bevételét szinte teljes egészében ez hozza. A Google éppen ezért más területekre is diverzifikálni szeretne, egyebek között a műsorszórási és a nyomtatott sajtóreklám piacra, illetve az internetes pénzügyi információ szolgáltatás felé, valamint más egyéb területek irányába. A Google egyre keményebb konkurencia harcot kénytelen vívni a Yahoo! és a Microsoft szolgáltatásaival, mivel mindkét konszern megcélozta a keresőportál üzletágának ügyfélkörét.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.