2006. február. 02. 16:16 MTI Utolsó frissítés: 2006. február. 02. 17:50 Gazdaság

A versenyhivatal óriás bírságot szabott ki a Colgate Kft.-re

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 257 millió forintra bírságolta a fogkrémeket forgalmazó Colgate-Palmolive Magyarország Kft.-t a cég fogyasztókat többszörösen megtévesztő televíziós reklámkampánya miatt. A vállalat vitatja a döntést.

Tóth Tihamér, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsának elnöke a tanács csütörtöki döntését követő elmondta: az elnök közölte: az elmarasztalt társaság 2004-2005 során sugárzott reklámjaiban Colgate Total fogkrémjeiről azt állította, hogy valamennyi más terméknél hatásosabbak.

A bírság mértékének megszabásakor a GVH mérlegelte a vállalat reklámkampányra fordított sugárzási költségeit, illetve hogy a reklám mennyire volt piactorzító hatással a versenytársak kárára - hangoztatta Tóth Tihamér. Hozzátette: a versenytanács a bírság mértékének megállapításkor fegyelembe vette azt is, hogy a cég piacvezető, és a terméke bizalmi jellegű.

A Colgate-Palmolive Magyarország közleményben tudatta, hogy vitatja a GVH-döntést, további lépésről azonban csak annak tanulmányozása után határoz.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.