2006. február. 02. 16:16 MTI Utolsó frissítés: 2006. február. 02. 17:50 Gazdaság

A versenyhivatal óriás bírságot szabott ki a Colgate Kft.-re

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 257 millió forintra bírságolta a fogkrémeket forgalmazó Colgate-Palmolive Magyarország Kft.-t a cég fogyasztókat többszörösen megtévesztő televíziós reklámkampánya miatt. A vállalat vitatja a döntést.

Tóth Tihamér, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsának elnöke a tanács csütörtöki döntését követő elmondta: az elnök közölte: az elmarasztalt társaság 2004-2005 során sugárzott reklámjaiban Colgate Total fogkrémjeiről azt állította, hogy valamennyi más terméknél hatásosabbak.

A bírság mértékének megszabásakor a GVH mérlegelte a vállalat reklámkampányra fordított sugárzási költségeit, illetve hogy a reklám mennyire volt piactorzító hatással a versenytársak kárára - hangoztatta Tóth Tihamér. Hozzátette: a versenytanács a bírság mértékének megállapításkor fegyelembe vette azt is, hogy a cég piacvezető, és a terméke bizalmi jellegű.

A Colgate-Palmolive Magyarország közleményben tudatta, hogy vitatja a GVH-döntést, további lépésről azonban csak annak tanulmányozása után határoz.
zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.