Százötvenmillió forintra bírságolták a Magyar Telekomot
150 millió forintra bírságolta a Magyar Telekom Rt.-ét a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas „Favorit” és „Favorit Plusz” elnevezésű díjcsomagjainak reklámjai miatt.
Galambos Viktor, a Magyar Telekom sajtófőnöke elmondta, hogy megítélésünk szerint a Magyar Telekom nem követett el jogsértést, ezért a Gazdasági Versenyhivatal döntését bíróságon támadják meg.
A GVH közlemény szerint a Magyar Telekom Rt. 2005. június 9-én vezette be „Favorit” és „Favorit Plusz” elnevezésű díjcsomagjait, melyeknél a helyi és helyközi I. hívásirányok esetében, illetve a helyi, a helyközi I., a helyközi II. és a belföldi távolsági hívásirányok esetében délután 16 órától másnap délelőtt 10 óráig, illetőleg hétvégén egész nap nincs kapcsolási és percdíj a T-Com hálózatában.
A reklámkampány egyik legmarkánsabb fogyasztóknak szóló üzenete az volt, hogy a „Favorit” díjcsomagok ingyenes telefonálási lehetőséget biztosítanak, miközben a hivatal megállapította, hogy az „ingyenes” telefonálás lehetőségéhez a fogyasztó nem ellenszolgáltatás nélkül jut. A versenytanács határozata szerint a reklámok másik üzenete az volt, hogy a „Favorit” díjcsomagok napi 18 óra ingyen beszélgetést tartalmaznak, a fogyasztók számára ugyanakkor a reklámüzenethez képest korlátot jelent az, hogy ez az „ingyenesség” a beszélgetések 60. percéig, összesen havi 100 óra erejéig érvényes, azaz nem garantált, hogy a fogyasztó minden nap igénybe tudja venni a 18 óra „ingyenes lehetőséget”.
A GVH azt is kifogásolta, hogy a reklámok egy része arról sem adott tájékoztatást, hogy a hangsúlyozott kedvező szolgáltatás kizárólag a T-Com hálózatában kezdeményezett hívások esetén áll fenn, más hívásirányok vonatkozásában nem.
Sajnálattal tapasztaljuk, hogy a GVH ismét olyan díjcsomagunkkal kapcsolatban hoz elmarasztaló döntést, amely nagyon kedvező telefonálási lehetőséget biztosít, ezért rendkívül népszerű ügyfeleink körében - mondta a Magyar Telekom sajtófőnöke.
A GVH a Hungarotel Távközlési Rt. is megbírságolta 3 millió forintra a fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámja miatt. A „Hívogató” díjcsomagjainak áprilistól júliusig tartó reklámkampányában olyan szórólapokat juttatott el a fogyasztókhoz, amelyeken egy összehasonlította a saját díjait a versenytársakéval, de ezek az adatok nem feleltek meg a tárgyilagosság követelményének.
Egy millió forintra bírságolta a GVH a Dunavet-B Rt.-t is, mivel a hivatal szerint az „Aivlosinoldható por” és az „Enrocoli oral solutio” elnevezésű, házityúkok kezelésére szolgáló állatgyógyászati készítmények forgalomba hozatali engedélyét 2004. május 1-jén felfüggesztették, amely azt jelentette, hogy a készítmény ezt követően nem volt jogszerűen forgalomba hozható.Ennek ellenére az rt. a "Baromfiágazat" című lapban reklámozta a termékeket.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.