2005. szeptember. 14. 13:08 MTI Utolsó frissítés: 2005. szeptember. 14. 13:11 Gazdaság

Kinek kell itthon a 3G?

A mobilszolgáltatók számára a harmadik generációs mobilhálózat (3G) beindítása akkor lehet sikeres, ha olyan megfizethető alkalmazásokat kínálnak rajta, amelyekkel ügyfeleket csábíthatnak át a szolgáltatók versenytársaktól - fejtette ki Hidasi István, a Nemzeti Hírközlési Hivatal Tanácsának tagja egy szakmai konferencián.

A szakember szerint a telített mobilpiacon a verseny már nem a mobilpiacra belépő új előfizetőkért, hanem egymás ügyfeleiért zajlik. Az előfizetők elhódítása főként új alkalmazásokkal lehetséges, ám ilyenek bevezetésére a jelenleg működő technológiák már nemigen adnak módot - tette hozzá.

Hidasi az ügyfelek átcsábítása szempontjából meghatározó korábbi alkalmazások között példaként említette az SMS, a WAP és az MMS megjelenését.

Szerinte a szélessávú kapcsolatot, azaz nagy adatforgalmat biztosító 3G idén várható megjelenése több kihívást is állít a mobilszolgáltatók elé: egyrészt lehet-e olyan új alkalmazást kínálni, amiért a tapasztalatok szerint igen lojális előfizetők átigazolnak más szolgáltatóhoz. Másrészt létezik-e ezekért olyan ár, amit a magyar piac meg tud fizetni.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?