Csányi megveszi a Multireklámot is
Csányi Sándor, az OTP Bank Rt. elnök-vezérigazgatója - egy cégén keresztül - elõzetes megállapodást kötött a közterületi reklámpiacot vezetõ Multireklám Rt. többségének megvásárlásáról. Az ár többmilliárdos lehet.
A HVG információi szerint hétfőn bejegyezte a cégbíróság a Multireklám Köztéri Médiaügynökség RT.-t, amely tavaly novemberben jött létre 370 millió forintos jegyzett és 566 milliós saját tőkével négy társaság, a Multireklám Kft., az Indoor Media Kft., az M-Csoport Holding Kft., és a Bell Telemarketing Kft. egyesüléséből.
A HVG információi szerint Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatójának egyszemélyes cége, a Bonitás 2002 Kft. előzetes megállapodást kötött a napokban egyébként rt.-vé alakult Multireklám többségi tulajdonrészének megvásárlására. Ennek előfeltétele egyebek között a társaság jelenleg is folyó átvilágítása. Az értesülést Emődi Annamária, az OTP Bank szóvivője sem kívánta kommentálni, az rt. vételárára vonatkozó kérdést - hivatkozva a cégértékelés folyamatára - még korainak tartotta. Ugyanakkor azt hangsúlyozta, hogy Csányinak nem volt tulajdonosi érdekeltsége a Multireklám Kft.-ben, és jelenleg sem közvetlen, sem közvetett tulajdonrésszel nem rendelkezik az rt.-ben.
Piaci körökből tudható: a Multireklám, illetve elődje, a több cégből álló M-Csoport régóta eladó. Általános vélekedés szerint 4-5 milliárd forintot kértek érte, de eddig "csak" 3 milliárd körüli árajánlatok érkeztek. Sok kisebb cégüket - így a Dono Direkt Kft.-t, a Médiasprint Sportmarketing Kft.-t avagy a Bell Telemarketing Kft. eszközeit - sikerült eladniuk. A mostani összeolvadással a gazdálkodás nyilvánvalóan átláthatóbbá válik, és a cégek veszteségei is eltűnnek a nagy egészben.
Szakértők úgy tartják, a Multireklám piaci pozícióiban - negyednyi részesedés a 28 ezer magyarországi kültéri óriásplakát-, illetve 10-15 százalékos részesedés a 14 ezer darab, kisebb méretű, úgynevezett cityposterek piacán - mindenképpen lehetővé tesz egy 3-5 milliárdos éves árbevételt és akár 6-700 millió körüli üzemi nyereséget - teszi hozzá a lap. (Bár a cég vezetői nem adtak tájékoztatást gazdálkodási adatokról, a nyereséget eddig valószínűleg egyéb költségtételek csökkentették.) Az rt. több plakátcégben kistulajdonos is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.