2004. október. 04. 14:22 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Győzött az űdítőlobbi, maradnak a nejlonszatyrok

Az eldobható műanyagpalackokra és a nejlonszatyrokra vonatkozó szigorú szabályok kikerültek a környezetvédelmi termékdíjakról szóló törvénymódosításból. Az üdítő- és ásványvízipar sikeresen lobbizott.

Az eredeti elképzelés szerint a szénsavas üdítőknél és ásványvizeknél – a kiskereskedelmi forgalom alapján – 2005-től a termékek 30 százalékát visszaváltható, többször használatos palackokba kellett volna tölteni, és ezt az arányt évente növelni - írja a Napi Gazdaság. Emellett nincs már szó a csomagban a palackok kötelező visszagyűjtési arányairól sem, kikerült továbbá a műanyag reklámszatyor szabályozása is, amellyel a hipermarketek jártak volna rosszul.



A törvénytervezet ellen a jelek szerint hatékonyan lobbizott a az üdítőital-, a kiskereskedelmi és a legerősebbnek számító feldolgozóipari lobbi. A környezetvédelmi tárca a palackokra kivetett darabalapú díjtól és a gyártók visszagyűjtési kötelezettségétől remélte ezen hulladékoknál a környezettudatosabb gazdálkodást, ám mint kiderült az ötlet az italoknál 9–15 százalékos áremelkedést hozott volna és a gyártóknak jelentős beruházásokat kellett volna végrehajtaniuk.
zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.