2004. szeptember. 06. 13:17
Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00
Gazdaság
Vegyes vállalatot létesített Kínában a Toyota
A világ második legnagyobb autógyártója, a Toyota Motor Corp. 461 millió dolláros befektetéssel közös vállalatot hozott létre a Toyota Camry gyártására Kínában.
A 3,82 milliárd jüanos tőkeinjekcióval immár 13 milliárd dollárra nőtt a kínai autógyártó projektekre szánt pénz mennyisége, amelyek révén megháromszorozódik, 2010-re évi 6 millióra nő a világ negyedik legnagyobb autópiacának gyártási teljesítménye.
A Toyota az új vállalatban 50-50 százalékos tulajdonrészt birtokol a Guangzhou Automobile Group Co. Ltd-vel. A termelés a tervek szerint 2006-ban indul évente 100 ezer Camryt gyártanak majd, de a kapacitást később évi 250 ezerre is növelhetik – írja az MTI.
A Toyota jelenleg Vios és Corolla modelleket gyárt Kínában egy másik együttműködő partnerrel, a Tianjin FAW Xiali Automobile Ltd.-vel. Együttműködésre lépett továbbá a Guangzhou Auto-val, Kína negyedik legnagyobb autógyártójával is: 2 és 2,4 literes motorokat készülnek gyártani - éppen a Camryk számára.
A japán óriás viszonylag későn jelent meg Kínában, ahol a Volkswagen A.G. és a General Motors Corp. már évek óta gyártja autóit, de vannak üzemei a Honda Honda Motor Co.-nek és a Nissan Motor Co.-nek is.
A Toyota az új vállalatban 50-50 százalékos tulajdonrészt birtokol a Guangzhou Automobile Group Co. Ltd-vel. A termelés a tervek szerint 2006-ban indul évente 100 ezer Camryt gyártanak majd, de a kapacitást később évi 250 ezerre is növelhetik – írja az MTI.
A Toyota jelenleg Vios és Corolla modelleket gyárt Kínában egy másik együttműködő partnerrel, a Tianjin FAW Xiali Automobile Ltd.-vel. Együttműködésre lépett továbbá a Guangzhou Auto-val, Kína negyedik legnagyobb autógyártójával is: 2 és 2,4 literes motorokat készülnek gyártani - éppen a Camryk számára.
A japán óriás viszonylag későn jelent meg Kínában, ahol a Volkswagen A.G. és a General Motors Corp. már évek óta gyártja autóit, de vannak üzemei a Honda Honda Motor Co.-nek és a Nissan Motor Co.-nek is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.