2004. június. 15. 09:15
Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00
Gazdaság
A Hyundai 740 millió dollárt fektet be Kínában
Dél-Korea vezető autógyártójának kínai vegyes vállalata második üzemét építené meg az ázsiai országban.
A Hyundai Motor Co kedden bejelentette, hogy újabb 740 millió dolláros befektetéssel járul hozzá, hogy kínai vegyes vállalata megépíthesse második üzemét a világ leggyorsabban növekvő autópiacán.
A Beijing-Hyundai Automotive Co, amely a Hyundai és a Beijing Automotive Industry Holdings 50-50 százalékos tulajdonában van, jelenleg egy pekingi üzeme van, amelynek éves kapacitása ez idő szerint 60 ezer gépkocsi.
Csökkentek az autóeladások
Kínában 19 százalékkal csökkentek májusban az autóeladások áprilishoz képest, tükrözve a kormány gazdasági növekedést fékező és az olcsó autóvásárlási hiteleket szigorító lépéseinek hatásait. Ez volt a második egymást követő hónap, amikor a világ leggyorsabban bővülő autópiacán csökkent az autóeladás. Májusban 177 500 autók adtak el az autószalonokban, áprilisban még 220 100-at. Az autóeladások már áprilisban is csökkentek, 2,72 százalékkal márciushoz képest.
A Kínában piacvezető német Volkswagen és amerikai General Motors - amelyek gyártókapacitásuk több mint megduplázását tervezik 2008-ig - azt mondták, nem aggasztja őket az eladások lassuló emelkedése. Rámutattak, még ha az eladások csak 10 százalékkal emelkednek is 2003-hoz képest, ez akkor is jobb, mint például az Egyesült Államok piaca.
Az ázsiai országban tavaly több mint 2 millió gépjárművet adtak el, csaknem kétszer annyit, mint 2002-ben. Ágazati körökben az idén az autóeladások 20-30 százalékos emelkedését várják. Az év első öt hónapjában 964 700 autó kelt el az autókereskedésekben, 37,7 százalékkal több, mint a tavalyi első öt hónapban. (MTI)
A Beijing-Hyundai Automotive Co, amely a Hyundai és a Beijing Automotive Industry Holdings 50-50 százalékos tulajdonában van, jelenleg egy pekingi üzeme van, amelynek éves kapacitása ez idő szerint 60 ezer gépkocsi.
Csökkentek az autóeladások
Kínában 19 százalékkal csökkentek májusban az autóeladások áprilishoz képest, tükrözve a kormány gazdasági növekedést fékező és az olcsó autóvásárlási hiteleket szigorító lépéseinek hatásait. Ez volt a második egymást követő hónap, amikor a világ leggyorsabban bővülő autópiacán csökkent az autóeladás. Májusban 177 500 autók adtak el az autószalonokban, áprilisban még 220 100-at. Az autóeladások már áprilisban is csökkentek, 2,72 százalékkal márciushoz képest.
A Kínában piacvezető német Volkswagen és amerikai General Motors - amelyek gyártókapacitásuk több mint megduplázását tervezik 2008-ig - azt mondták, nem aggasztja őket az eladások lassuló emelkedése. Rámutattak, még ha az eladások csak 10 százalékkal emelkednek is 2003-hoz képest, ez akkor is jobb, mint például az Egyesült Államok piaca.
Az ázsiai országban tavaly több mint 2 millió gépjárművet adtak el, csaknem kétszer annyit, mint 2002-ben. Ágazati körökben az idén az autóeladások 20-30 százalékos emelkedését várják. Az év első öt hónapjában 964 700 autó kelt el az autókereskedésekben, 37,7 százalékkal több, mint a tavalyi első öt hónapban. (MTI)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.