Egyesül az Air France és a KLM
A világ harmadik legnagyobb közlekedési vállalatcsoportja jöhet létre azok után, hogy az Air France és a KLM bejelentette: a francia légitársaság felvásárolja holland vetélytársát. A 784 millió eurós üzlet megkötését több mint egy esztendeig tartó tárgyalások előzték meg.
A végső megállapodás szerint az Air France 11 saját részvényt és 10 Air France warrantot (letéti igazolást) kínál minden 10 KLM részvényért. Három warrant - másfél év múlva - jogot biztosít két Air France részvény megvételére 20 eurós áron. Az üzlet a KLM-et 784 millió euróra értékelte, ami 40 százalék prémiumot jelent a szeptember 29-i záró árhoz képest.
Az Air France és az amerikai Delta mint mag körül létrejött SkyTeam nemzetközi légitársasági szövetség a KLM felvételével a Lufthansa és a United körüli kialakult Star Alliance után a második legnagyobb nemzetközi légitársaság csoportosulás lesz. A British Airways és az American Airlines által vezetett One World a harmadik helyre csúszik vissza.
A csoportból nem akar kimaradni a SkyTeam légitársasági szövetségben az Air France korábbi partnere, az Alitalia sem. A francia és a holland légitársaság reményei szerint a közös holding 385-495 millió eurónyi pozitív hatást gyakorol majd a konszolidált eredményre az együttműködés ötödik évétől kezdődően, s ennek 60 százalékát költségcsökkentések adják majd. Hosszabb távon a megtakarítások akár a 600 millió eurót is elérhetik. Az Alitalia igazgatótanácsa teljhatalmat kap az egyesülési tárgyalások lebonyolítására és azonnal meg is kezdi azokat, mihelyt az olasz állam megválik ellenőrző részvénypakettjétől. Az Air France és az Alitalia két-két százalékos kereszttulajdonlási viszonyban állnak.
Az Air France és a KLM megállapodása modellként szolgálhat a gazdasági lassulás és a "fapados" légitársaságok egyre növekvő versenye miatt nagy problémákkal szembesülő hagyományos légi közlekedési vállalatok számára. (MTI)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.